Küsi ehitajalt miinimumist pikemat garantiid
Ehitusgarantii puhul on seadusega ettenähtud kaheaastane miinimumaeg, ent tellijal on õigus küsida ka pikemat garantiiperioodi valminud ehitisele.
„Otsustasime rakendada kolmeaastast garantiid, et sisendada ostjale kindlustunnet. Palju on ju tehtud lühiajalise ettevõtmisena arendusi, kus garantiiaja lõpuks pole enam ka seda ettevõtet, kelle poole inimene võiks pöörduda,“ rääkis NCC Elamuarenduse juhatuse liige Priit Aer ja lisas, et mõistagi on tegemist olulise müügiargumendiga.
Aeru sõnul tulevad 80-90% garantiiprobleemidest välja esimese aasta jooksul. „Kui need esimese aasta lõpuks pole välja tulnud, siis tõenäosus, et järgneva kolme aasta jooksul midagi juhtub, on üsna väike,“ märkis ta.
Aer tunnistas, et ehitaja jaoks lühem garantiiaeg loomulikult parem, ent julgustas samas ka eramutellijat küsima pikemat garantiiaega. „Autode puhul on ju ka nii, et mõned firmad annavad 3, teised 5 aastat garantiid. Suuremate ehitushangete puhul on reeglina kõik hästi läbimõeldud ning kui tellija pikemat garantiid nõuab, siis on see juba pakkumise staadiumis ette antud,“ selgitas ta.
Jõgeva Ehitus on juhatuse esimehe Tiit Saarva sõnul rakendanud reeglina kaheaastast garantiid, ehkki mõnel hankel on küsitud ka kolm. Ka tema kinnitas, et kahe aasta jooksul tulevad ehitusvead välja.
„Oleme viimasel ajal teinud enam remondi- ja rekonstrueerimistöid ning seal polegi garantiiaja pikkus nii oluline kui muud faktorid. Renoveerimise puhul mõjutavad palju keskkonnatingimused, niiskus. Kui näiteks seina hüdroisolatsioon pole korras ja värv ei jää pidama, siis pole see seotud värvimistöö kvaliteediga,“ rääkis Saarva.
„Häda on ka selles, et kliendid püüavad projekteerimise pealt kokku hoida ja kui selles etapis korralikult läbi ei mõelda ning tuleb projekti ümber teha, siis võivad tekkida probleemid,“ lisas ta.
Allikas: Äripäev
Edukate inimeste koolitaja
addenda@addenda.ee