Sisukord

Mida soovitavad maailma juhtivad Lean konsultandid ja praktikud muutuste organisatsiooni kultuuri parendamiseks?

Lean juhtimise puhul püütakse leida lahendusi kogu meeskonnaga. Kuidas seda on seni saavutatud ning mida arvavad Lean’i juhtimisega alustanud ettevõtted ning juurutanud inimesed. Järgnevalt on välja toodud LinkedIn-i Lean praktikute foorumist kokkuvõte, kuidas soovitatakse alustada teekonda efektiivsema ettevõtte ning edukate muutuste elluviimise poole.

Organisatsiooni kultuuri muutmine on kõige olulisem tunnus igale edumeelsele tegevuse algatamisele. Juhid märgivad sageli konsultandid, kes viivad läbi muutusi käituvad müügimeestena. Kui selle üle mõelda, siis muudatuste juhid püüavadki müüa visiooni, muutuste vajadusi, ideid, kontseptsioone, mis aitavad muutusi ellu kutsuda ning realiseerida.

Siin on 4 soovitust, kuidas edukalt kutsuda esile organisatsiooni kultuuri muutusi:

  1. MIKS?  On väga oluline, et kõik saavutaksid teadise, miks on muutused vajalikud. Kui eesmärgist saadakse üheselt aru, ollakse rohkem motiveeritud ning valmis muudatuste elluviimiseks. 
  2. KUHU SA SUUNDUD? Selleks võib olla lühema- või pikema ajaperioodi visioon, kuid selgelt tuleb määrata ja läbi arutada milline see edu välja näeb. Kui hakata edu visualiseerima, kinnitab see enam argumenti, miks on muutusi vaja ning millised on sammud kuhugi jõudmiseks. Siin pannakse proovile juhi või konsultandi müügikunst muutuste ellukutsumisel.
  3. KUST ALUSTADA? Ajapikkuon keerulinetäielikult haarata või mõista kuidas eesmärgi või visiooni on võimalik saavutada, seega on oluline jagada see tükkideks või väikeseks sammudeks.
  4. SIDUMINE. Parim muutus iga projekti puhul, et toetada tulemusi, on siduda muutustega kogu meeskond ja luua neile võimalus aktiivselt osaleda ettepanekute tegemisel. On täheldatud, et 80% ettepanekuid, mis tulevad töötajatelt, on paremad kui „ideaalilähedased“ lahendused, millega tulevad välja juhid. Oluline on, et kõiki ettepanekuid ja lahendusi on võimalik jätkuvalt parendada teekonnal ideaali poole.

Kokkuvõttes, hea reegel, mis aitab toimida eduka muutuste juhina on see kui sa tegeled rohkem „müügiga“ kui rääkimisega. Ära alusta kunagi juba valmis ettepanekutega, mida meeskonnale jagada. Kui võimalik, siis lahenduse olemasolul alusta küsimuste esitamisega, mis juhatab töötajad paremini lahendusteni ja nende elluviimisele. Juhi nad mõtlema, et nad tajuksid lahendusi nii nagu oleksid need nende enda välja mõeldud.  Nii mõistetakse paremini tegevusi, mida sooritatakse.

Edukate inimeste koolitaja
addenda@addenda.ee
05.11.2010 11:25

Mario Sõrm - Mida tähendab avaliku huvi kriteerium hankija määratlemisel ja muid ootamatusi Riigikohtust

Kolmapäeval nägi ilmavalgust Riigikohtu lahend niinimetatud Halulaeva kohtuasjas. Kaasuses tõlgendas kohus mitmeid RHS 2007 sätteid, sealhulgas hankijaks määratlemist avaliku huvi kriteeriumi alusel ning kvalifitseerimise tingimuste proportsionaalsust ja hindamiskriteeriumite läbipaistvust lihthankemenetluses. Kuigi asi puudutas vana seadust, on lahendis väljendatud tõlgendused ...

Loe rohkem

Liitu meie uudiskirjaga

Addenda OÜ ei jaga teie andmeid kolmandate osapooltega ning kasutab saadud andmeid vaid uudiskirjade ja turundusmaterjalide edastamiseks.