UUS! Kuidas valida õige hankemenetlus ja saada kasu erinevate pakkumuste hindamise kriteeriumide kasutamisest?
Eeltutvustus
Riigihanke õnnestumise eelduseks on, et hankija saab aru hanke olemusest ja omab pädevust, et rakendada seadusest tulenevaid võimalusi püstitatud eesmärgi saavutamiseks. Hanke planeerimisel tuleb hankijal vastata muuhulgas küsimustele: Milline hankemenetlus valida? Kuidas leida sobivaimad kriteeriumid pakkumuste hindamiseks, et kindlustada võimalikult hea lõpptulemus?
Riigihangete seadus annab vabaduse valida mitme erineva hankemenetluse liigi vahel, kuid valik ei ole alati vaba. Samuti ei anna üks või teine hankemenetlus alati ootuspärast tulemust. Miks?
Riigihangete seadus annab hankijale vabaduse otsustamaks, kas sõlmida hankeleping tervikuna majanduslikult soodsaima või üksnes madalaima hinnaga pakkumuse alusel. Mõistagi on hankijal lihtsam otsustada madalaima hinna kasuks, kuid kas see tagab alati parima tulemuse?
Kuidas siis leida sobivaim hankemenetlus ja nutikaimad kriteeriumid pakkumuste hindamiseks? Kuidas tagada parim tulemus? Koolitusel käsitletakse põhjalikult hankemenetluste valiku ja hindamiskriteeriumide sätestamisega seonduvaid küsimusi ning juhendatakse osalejaid, kuidas seaduses sätestatud võimalusi hanke eesmärgi saavutamiseks kõige paremini tööle panna.
Eesmärk
Koolitus annab põhjaliku ülevaate hankemenetluse liikidest, nende tugevatest ja nõrkadest külgedest ning hindamiskriteeriumide rakendamise võimalustest. Koolitusel osaleja saab oskuslikku teavet selle kohta, millal ühe, millal teise hankemenetluse kasuks otsustada ja praktilisi näpunäiteid hindamiskriteeriumide valikuks.
Praktiku käe all osatakse pöörata tähelepanu valiku spetsiifilistele nüanssidele.
Sihtrühm
Riigi- ja kohalike omavalitsuste riigihangete spetsialistid, juristid ning juhid ja spetsialistid, kes tegelevad planeerimisega riigihangete valdkonnas.
Teemad
- Riigihanke eesmärgi püstitamine – mis on oluline
- Kuidas sõltub hea lõpptulemuse saavutamine õigest hankemenetluse valikust
- Kas hankijal on vabadus valida kõigi hankemenetluste vahel? Seadusest tulenevad piirangud (sh hankelepingu eeldatavast maksumusest tulenev piirang)
- Erinevate hankemenetluste plussid ja miinused:
- Avatud hankemenetlus kui kindla peale minek
- Piiratud hankemenetlus – mida või keda me sellega piirame?
- Võistlev dialoog – kas alati päästerõngas kõige keerukamatel juhtudel?
- Väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus – millest ja millal on õigus rääkida?
- Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus – kasutuses ainult väga erilistel juhtudel
- Hankemenetluste etapid
- Näiteid olukordadest, mis võimaldavad ilma uut hankemenetlust korraldamata ühelt hankelepingu liigilt teisele üle minna
- Millised on seadusest tulenevad võimalused pakkumuste hindamise kriteeriumide kehtestamiseks
- Millal annab parima tulemuse üksnes madalaima hinna kriteeriumi kasutamine
- Arvulise väärtusega hindamiskriteeriumid - lihtne ja läbipaistev tulemus
- Kas on võimalik tagada objektiivne hindamine subjektiivsete hindamiskriteeriumite, näiteks kvaliteet ja esteetilised omadused, rakendamise korral?
- Kuidas vältida kriteeriumide rakendamisest tulenevaid võimalikke vaidlustusi
- Kas saavutasime tulemuse? Huvitavaid ja kasulikke näiteid praktikast.
Aeg ja maht
22. august 2013, kell 10.00-15.30
(6 akadeemilist tundi)
Toimumiskoht
Hotell Euroopa (Paadi 5, Tallinn).
NB! Parkimine Ahtri 3 Europarklas, päev 2€.
Koolitajad
Jarlo Dorbek, Outsourcing Partner OÜ juhatuse liige. Jarlo Dorbek omab üle 10 aasta riigihangete läbiviimise kogemust, ta tegeleb riigihangete alase nõustamise, riigihangete koolituste ja hankemenetluste läbiviimise, erasektorile üksik- ja ühisostude läbiviimise ja erasektori ostukorralduses nõustamisega. Kuni 2011 aastani oli Jarlo Justiitsministeeriumi riigihangete spetsialist, kust ta tegeles hankepoliitika koordineerimise, Justiitsministeeriumi ja valitsemisala tsentraalsete riigihangete läbiviimise ja hankelepingute koostamise, lepingu läbirääkimiste ja lepinguvaidlustega. Ta on välja töötanud ka riigihangete alaseid õigusakte ja juhendeid.
Meetodid
Loeng, praktilised näited, arutelu, küsimused/vastused.
Maksumus
Registreerudes kuni 08. augustinii on soodushind 159 € + 20% km osaleja kohta, hilisematele registreerujatele kehtib tavahind 179 € + 20% km.
Hinnasoodustus -10% kehtib kahele ja enamale osalejale ühest organisatsioonist.
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi, koolitusmaterjale, kohvipause ja lõunasööki.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille tasumist ootame OÜ Addenda arvele 333037710001 Danske Bank A/S Eesti filiaali.
Loobumine
Koolitusest loobumisel palume teatada kirjalikult vähemalt 2 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainfo
Elena Kirt
koolituskonsultant
+ 372 520 6347 | + 372 664 64 20
elena.kirt@addenda.ee
Riigihanked | Juhtimine, personaliarendus