24/7 koolitus - Innovatiivsed materjalid teede-ehituses. 7 TP (7 ak.h)
Registreeri koolitusele
Eeltutvustus
Teretulemast Addenda e-akadeemiasse!
Peale koolitusele registreerimist saadame Teile kinnituskirja, millest leiate ligipääsu Addenda e-akadeemiasse. E-akadeemias saate koolitust vaadata ühe kuu jooksul nii palju kordi kui soovite ning alla laadida õppematerjalid. E-akadeemias on koolitused personaalseks kasutamiseks ja ei ole jagatavad kolmandatele isikutele.
Palume Teil Addenda e-akadeemiasse sisenemisel kasutada Google Chrome, Safari või Firefox internetibrauserit (Brave, Linuxi, Internet Exploreri ja Microsoft Edge brausereid keskkond ei toeta).
Koolituse läbimisel väljastame tõendi. Tõendi väljastamise eelduseks on koolituse läbimine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 90%.
Koolitus annab 7 TP (inseneri täiendõppe punkti).
Koolitus on sobilik kutseeksami sooritamiseks, kvalifikatsiooni tõendava dokumendi saamiseks või töötamiseks ametialal, millele on õigusaktides ette nähtud täiendavad nõuded.
Eesmärk
Taristuprojektide puhul muutuvad järjest aktuaalsemateks kriteeriumiteks jätkusuutlikkus ning keskkonnahoid. Traditsiooniliste meetodite ja materjalidega muutub nende edukas täitmine aga raskeks. Tänaseni on meid säästnud olulistest muutustest madal teadlikkus, kuid selle peale pikalt lootma ei saa jääda ning selleks tuleb nii projekteerijaid, ehitajaid kui tellijaid ette valmistada.
Nii Euroopa liidu toetusskeemide, kui ka muude rahastusallikate juurde pääsemiseks peavad tuleviku projektid olema üha väiksema keskkonnajalajäljega. Selle saavutamiseks on mitmeid meetodeid, millest kahte tutvustatakse selle konkreetse koolituse kaudu.
- Geokärgede kasutamine katendiehituses pinnaste stabiliseerija ning kandevõime suurendajana – võimaldab vähendada täiendavate loodusressursside kaevandamist ja vedu objektile ning taaskasutada maksimaalselt olemasolevaid pinnaseid. Seeläbi saavutatakse olulist keskkonnasäästu ning olenevalt olukorrast ka rahalist kokkuhoidu
- Ligniini kasutamine asfaldis sideaine lisandina – olenevalt kasutatavast määrast on võimalik oluliselt parandada asfaltsegu CO2 arvutuslikku määra ning seeläbi vähendada taristuprojekti arvutuslikku keskkonnajalajälge
Koolituse käigus käsitleme põhjalikult geokärgede tehnoloogiat ning anname põhjaliku ülevaate ligniini kasutamisest asfaldisegudes. Samuti toome välja mõlema materjali kasutamise eelised ning praktilised rakendused.
Koolituse eesmärk on:
- tutvustada mitte nii traditsioonilisi tee-ehitusmaterjale
- aidata leida võimalusi taristuobjektide keskkonnajalajälje vähendamiseks
- avardada silmaringi probleemsetes tingimustes teede ehitamise osas – nõrgad pinnased, kandevõimekaotused või lokaalsed kandevõime probleemid
- anda koolitatavatele teadmisi geokärgede kasutusvaldkondade ja võimaluste kohta
- tutvustada ligniini kasutust, sellega seotud riske ja võimalusi
- tutvustada mõlema materjali senist kasutust Eestis ja ka välismaal
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
- on kursis võimalustega, kuidas vähendada taristu objektide keskkonnajalajälge
- teab kaaluda keerulistes tingimustes alternatiivseid kandevõime tagamise meetodeid
- omab senisest rohkem julgust kasutada alternatiivseid sideaineid, et vähendada asfaldi tootmise keskkonnajalajälge
- on kursis täiendavate innovatiivsete teedeehitusmaterjalidega nagu geokärjed ja ligniin
Sihtrühm
Teedeehitajad, projekteerijad, insenerid, projektijuhid, objektijuhid, teetööde tellijad, kohaliku omavalituse ametnikud, avaliku sektori tellijad, kinnisvara arendajad, kes soovivad oma teadmisi laiendada ja tutvuda uuenduslike lahendustega teede-ehituses
Teemad
Anti Palmi käsitleb koolitusel järgnevaid teemasid:
Geokärgede kasutusvaldkonnad ja võimalused teede-ehituses
- Geokärgede tööpõhimõte
- Geokärgede kasutamise eelised teede-ehituses
- kandevõime suurendamine
- pinnase stabiliseerimine
- ehituskulude vähendamine
- loodusressursside säästmine
- Geokärgede materjalid ja tehnilised omadused
- materjalide omadused
- tehnilised spetsifikatsioonid ja standardid
- materjalide vastupidavus ja eluea pikkus
- Geokärgede rakendused teede-ehituses
- kergliiklusteede ja jalgrattateede ehitus
- kiirteede ja maanteede ehitus
- raudteede aluste stabiliseerimine
- parklate ja lennuväljade rajamine
- Geokärgede paigaldusprotsess
- ettevalmistustööd ja pinnase hindamine
- geokärgede paigaldamine ja täitmine
- paigalduse kvaliteedikontroll
- Keskkonnamõju ja jätkusuutlikkus
- Geokärgede senine kasutus Eestis ja ka välismaal, praktilised näited
- edukad projektid ja nende tulemused
- geokärgede kasutamise mõju hindamine erinevates tingimustes
- Innovatsioon ja tulevikutrendid
- uued materjalid ja tehnoloogiad geokärgede tootmises
- geokärgede potentsiaal tulevikus
Ligniini kasutamine asfaldis sideaine lisandina
- Mis on ligniin?
- Ligniini allikad ja tootmisprotsessid
- Ligniini omadused ja eelised teedeehituses
- füüsikalised ja keemilised omadused
- võrdlus traditsiooniliste sideainetega
- Ligniini kasutamine asfaldis sideaine lisandina
- ligniini segamine asfaldisegudesse
- optimaalsed segamisproportsioonid
- Keskkonnamõjud ja jätkusuutlikkus
- CO2 arvutusliku määra parandamine ligniini abil
- ligniini mõju taristuprojektide keskkonnajalajäljele
- Tehnilised aspektid ja standardid
- ligniini tehnilised omadused teedeehituses
- standardid ja normatiivid ligniini kasutamisel
- Laboratoorsed uuringud ja katsed
- ligniiniga asfaltsegude katsetulemused
- võrdlevad analüüsid tavaliste asfaltsegudega
- Ligniini mõju mehaanilistele omadustele
- ligniini mõju asfaldi vastupidavusele ja elastsusele
- kulumiskindluse ja pragunemise vähendamine
- Ligniini senine kasutus Eestis ja välismaal, praktilised näited
- edukad näited ligniini kasutamisest teedeehituses
- projektide ülevaade ja tulemused
- Majanduslikud aspektid
- ligniini kasutamise kulud ja säästud
- investeeringu tasuvus ja elutsükli kulude analüüs
- Kvaliteedikontroll ja hooldus
- kvaliteedikontrolli meetodid ligniini kasutamisel
- hooldusnõuded ja pikaajaline vastupidavus
- Tuleviku väljavaated ja arengusuunad
- uued uurimissuunad ligniini kasutamisel teedeehituses
- innovatsioonid ja tehnoloogia areng
Aeg ja maht
Addenda e-akadeemias 24/7.
(7 akadeemilist tundi)
24/7 tähendab, et Teil on võimalus vaadata koolitust täpselt siis, kui Teile sobib! Koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul alates tellimise hetkest. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Koolitajad
|
Anti Palmi, volitatud teedeinsener tase 8, Transpordiameti ida regiooni juhataja
Anti Palmi on Transpordiametis ja selle eelkäijates ligi 15 aastane kogemus teehoiu tööde planeerimisel ja tellimisel. Ta on üheks digitaalehituse valdkonna eestvedajaks ning mitmete innovatiivsete lahenduste esimene rakendaja.
Anti Palmi on olnud mitmete BIMiga seotud pilootprojektide käivitaja ja koordineerija. Tema põhiülesandeks on tegeleda kogu tee elukaarega ehk projekteerimise, ehitamise ja korrashoiuga. Hetkel on ta Eesti esimese Alliansshanke „Sindi-Lodja silla projekteerimine ja ehitamine“ projektijuht. Anti Palmi omab Volitatud teedeinsener, tase 8, kutset.
|
Meetodid
Loeng ja praktilised näited objektidest nii Eestist kui välismaalt. Küsimused-vastused-arutelu, kirjalik test.
Maksumus
239 € + km (291,58 €).
Addenda OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Lisainfot koolituskaardi kohta leiab Eesti Töötukassa kodulehelt SIIT!
Kõik Addenda 24/7 ehitusalased veebikoolitused leiate SIIT!
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi, elektroonilisi õppematerjale, elektroonilist tõendit.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saate automaatse kinnituse Addenda e-akadeemiasse sisenemise infoga. Koolitusarve saadame 24 tunni jooksul.
Lisainfo
Juurdepääsu saamiseks registreerige end meie veebilehel, klõpsates nuppu REGISTREERI KOOLITUSELE!
Registreeri koolitusele