Teedeehituse vigadest nii projekteerimises kui ehituses. Konfliktid juhendmaterjalides. 3,6 TP (4 ak.h)
KOOLITUS TOIMUB NII VEEBIS KUI E-ÕPPES!
Registreerumisel koolitusele palun valige, kas osalete koolitusel veebiülekande vahendusel reaalajas või e-õppena Addenda e-akadeemias.
Veebiülekanne
Reaalajas toimuva koolituse ülekanne, mida veebiosaleja jälgib oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas. Veebiülekande käigus toome Teieni koolitaja video- ja slaidipildi.
E-õpe
Salvestame koolituse ja saadame Teile 3 tööpäeva jooksul alates koolituse toimumisest ligipääsu Addenda e-akadeemiasse, kus koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul Teile sobival ajal ja kohas. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Eeltutvustus
Koolitus keskendub teedeehituse vigadele nii projekteerimis- kui ehitusetappides. Käsitleme pädevusnõudeid, normdokumentide ja juhendmaterjalide erisusi, liikluskoormuste arvestust ja materjalikasutuse parimaid praktikaid. Koolitus võimaldab teedeprojekteerijatel, ehitajatel ja tellijatel mõista olulisemaid riske ja lahendusi, et tagada kvaliteetne ja juhendmaterjalidele ning normidele vastav teedeehitus.
Eesmärk
Koolituse eesmärk on anda põhjalik ülevaade teedeehituse ja -projekteerimise probleemidest, keskendudes vigade vältimisele ja juhendmaterjalide rakendamisele. Koolitus käsitleb normdokumentide ja praktiliste lahenduste konflikte.
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
- mõistab peamisi vigu teedeehituses ja projekteerimises ning oskab vältida levinumaid vigu
- tunneb normide ja juhendite rakendamisest tekkivaid konflikte ja nende praktilist lahendamist
- on kursis erinevate liiklustingimuste, pinnasetüüpide ja konstruktsioonielementide valiku mõjuga teekatendi vastupidavusele
Sihtrühm
Koolitus on suunatud teedeehituse ja -projekteerimise spetsialistidele, inseneridele, arhitektidele ning tellijatele, kes tegelevad infrastruktuuri planeerimise ja järelevalvega.
Teemad
Ain Kendra käsitleb koolitusel järgnevaid teemasid:
- kompetentsid ja kutse nõuded (2025. aasta muudatused)
- kutse andmise ja kutsestandardite muudatused
- probleemid pädevuse puudumisel, kui arhitekt või üldehitaja juhib teede projekteerimist ja ehitust
- normitekstid ja määramatused
- Klim M71 ja juhendite erinevused ning vajadus normide ja juhendite ühtlustamiseks
- juhendite uuendamise ajakulu ja ülereguleerimise riskid
- geomeetria, kergliiklus, piirded
- kitsad mahasõidud ja pöördekoridorid. Ristmikel nähtavuse ja pöördepiirangute arvestamine
- kergliikluse arvestamine maanteedel ja võimalused säästulahendusteks (nt Kohila-Hageri-Sutlema näide)
- nähtavuskaugused asulavälistel teedel
- piirde kõrguse ja nähtavuse probleemid liiklussõlmedes ja keskpiirdega teedel
- geodeesia ja geoloogia
- Kroonlinna vs Amsterdami nulli kõrguste vahed
- geoloogia uuringupunktide valik – mullastiku kaardi abiga
- pinnaste liigitus standardite alusel, KAP ja KRP aluste erisus
- liiklus ja koormus, kataloogikatendid
-AKÖL (aastakeskmine), TTL (tipptunniliiklus), KKL (koormusklass Soome järgi) ja nende mõju teekatendi projekteerimisele
- koormussagedusest sõltuvad muutused katendites ja raskeliikluse arvestamine
- konstruktsioonikihid, külmumissügavus ja geosünteedid
- töö- ja dreenkihi mõistete määratlemise vajadus Klim M71 kontekstis
- külmumissügavuse normid ja vajadus kohandamiseks Soome juhenditega
- nõuded sidumata materjalidele erinevates kihtides
- geotekstiilide, geovõrkude ja geokärgede kasutus pinnaste eraldamiseks ja tugevdamiseks
- sillutiskatendid
- sillutise tüübi valik – tihti tulenevad probleemid läbimõtlemata tehnilistest lahendustest
- vuugitäidete ja paisumisvuukide nõuded: murdumistugevus ja külmakindlus
- ehitustehnoloogiast kinnipidamine
- veeprobleemid
- Põhjavee ja sademevee arvestamine ning lahendused äravooluks
- erosioonivastased meetmed ja ajutised veesuunajad ehituse ajal
- kandevõime ja/või tihenduskontroll
- kandevõime ja tihenduse kontroll ehitusprotsessis, mõõtmistulemuste ajafaktor
Koolituse läbimisel väljastame tõendi. Koolitus annab 3,6 TP (inseneri täiendõppe punkti).
Tõendi väljastamise eelduseks on koolituse läbimine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 90%.
Koolitus on sobilik kutseeksami sooritamiseks, kvalifikatsiooni tõendava dokumendi saamiseks või töötamiseks ametialal, millele on õigusaktides ette nähtud täiendavad nõuded.
Aeg ja maht
Koolitus toimub 10. detsembril 2024 kell 10.00–13.15
(4 akadeemilist tundi)
Koolituse ajakava:
10.00–11.30 koolitus
11.30–11.45 paus
11.45–13.15 koolitus
Juhul, kui Te koolitusel reaalajas osaleda ei saa, on võimalus koolitus läbida Addenda e-akadeemias. Palun tehke valik koolitusele registreerumisel.
Toimumiskoht
Koolitus toimub nii veebis kui e-õppes!
Registreerumisel koolitusele palun valige, kas osalete koolitusel veebiülekande vahendusel reaalajas või e-õppena Addenda e-akadeemias.
Veebiülekanne
Reaalajas toimuva koolituse ülekanne, mida veebiosaleja jälgib oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas. Veebiülekande käigus toome Teieni koolitaja video- ja slaidipildi. Ligipääsu veebiülekandele saadame Teile koos koolituse meeldetuletusega 24 tundi enne koolituse toimumist.
E-õpe
Salvestame koolituse ja saadame Teile 3 tööpäeva jooksul alates koolituse toimumisest ligipääsu Addenda e-akadeemiasse, kus koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul Teile sobival ajal ja kohas. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Koolitajad
|
Ain Kendra, Volitatud teedeinsener (tase 8), konsultatsioonifirma T-Konsult OÜ konsultant
Ain Kendra on Volitatud teedeinsener (tase 8 ) - projekteerimine ja liiklusohutuse auditeerimine. Aastast 2012 on Ain Kendra TTÜ (TalTech) teetehnika lektor ning aastast 2015 oma ettevõtte T-Konsult OÜ konsultant, kes oma igapäevatöös tegeleb projekteerimise, liiklusohutuse auditeerimise, konsultatsioonide ja uurimistöödega. Kuigi Ain Kendra on spetsialiseerunud rohkem katendite ja liiklusega seonduvatele teemadele, on ta viimase nelja aasta jooksul põhjalikumalt tegelenud ka kandevõimega seotud probleemidega. Lisaks osalenud mitmete normdokumentide ja juhendite koostamises.
Aastatel 2007-2015 töötas Ain Kendra Taani konsultatsiooni- ja insenerifirma Ramboll Group Eesti tütarettevõttes Ramboll Eesti AS vanemkonsultandina, kus tegeles uuringute, teede ja lennuväljade katendite projekteerimise (Kose-Mäo, Rõmeda-Haljala, Tartu Idaring; Ülenurme ja Ülemiste lennuväljad) ning liiklusohutuse audititega.
|
Meetodid
Loeng, praktilised näited, küsimused-vastused, test.
Maksumus
189 € + km (230,58 €).
Teil on võimalus osta 30-päevane koolituse täiendav järelvaatamine hinnaga 29 € + km (35,38 €).
Addenda OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Rohkem infot koolituskaardi kohta leiab Eesti Töötukassa kodulehelt SIIT!
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi, elektroonilisi õppematerjale, elektroonilist tõendit.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saate automaatse kinnituse. Koolitusarve saadame 24 tunni jooksul.
Loobumine
Koolitusest loobumisel palun teatage kirjalikult vähemalt 3 tööpäeva enne koolituse toimumist. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainfo