Sisekoolitus - Omavalitsuse juhtimise ja koostöövõimekuse programm
Registreeri koolitusele
Eeltutvustus
Koolitusprogrammi eesmärk on tõsta omavalitsuse juhtide juhtimis- ja koostöövõimekust läbi ühtse arusaama organisatsiooni arendamisest ning juhtimistasandite vahelise tõhusama koostöö saavutamise. Anda osalejatele ülevaade edukale juhile vajalikest kompetentsidest ja tõsta juhtide eneseteadvust.
Programm koosneb viiest omavahel seotud moodulist, millest esimene keskendub juhi strateegiliste ja kvaliteedijuhtimise alaste oskuste arendamisele. Koolituse tulemusena mõistavad osalejad ebamäärase keskkonna mõju identiteedile ning töötajate tulemuslikkusele. Osalejad oskavad muutustega toime tulla ning neid organisatsiooni arenguks ära kasutada. Saadakse ülevaade muudatuste kommunikatsiooni edukuse teguritest ja efektiivsetest mudelitest.
Osalejad saavad kasulikke teadmisi organisatsiooni arengu planeerimiseks ning on praktiliste ülesannete abil määratlenud nii organisatsiooni visiooni, missiooni, kui ka strateegilised eesmärgid. Kasvab osalejate enesekindlus muudatuste juhtimiseks ning uute suundade juurutamiseks organisatsioonis. Samuti on osalejad teadlikud strateegilisest- ja kvaliteedijuhtimisest avalikus sektoris ning oskavad erinevaid printsiipe oma töös rakendada.
Teises moodulis on põhirõhk ametniku teeninduskvaliteedi tõstmisel ning tema rollil asutuse maine kujundamisel. Koolituse tulemusena areneb korrektsus ja teeninduskvaliteet suhtlemisel, ka konfliktsetes olukordades. Ametnik teenindajana on kliendile esmane ja vahetu kokkupuude organisatsiooniga, luues ja hoides organisatsiooni mainet. Teise mooduli eesmärgiks on täiendada teenindusalaseid teadmisi ja arendada kliendikeskse teenindamise oskusi ametnikel ka juhul, kui vastas on ärritunud või ebameeldiv klient.
Kolmanda mooduli eesmärk on tutvustada kuulajatele praktilisi aja planeerimise meetodeid, anda juhised eesmärkide püstitamisel ja õppida selgeks prioriteetide seadmise tabel. Koolituse tulemusel oskavad ametnikud ajadefitsiidis edukalt toime tulla.
Neljanda mooduli puhul on oluline eesmärk tõsta juhtide kompetentsust arenguvestluste ettevalmistamisel ja tõhusal läbiviimisel. Kasutada arenguvestlusi ametnike arengu hindamisel ja planeerimisel. Arenguvestlus on töötaja ja vahetu juhi vaheline dialoog, et anda töötajale tagasisidet eelmise perioodi eesmärkide saavutamise ja ülesannete täitmise kohta. Samuti on vaja planeerida töötaja arengut lühemas ja pikemas perspektiivis, selgitada töötaja ja juhi ootused ja vajadused ning määratleda selle saavutamine.
Teemad
I moodul (4 päeva) Kvaliteedijuhtimine ja strateegiline juhtimine
1. päev
Strateegiline planeerimine ja juhtimine
Strateegilise juhtimise olemus ja protsess
Põhimõisted.
Erinevad kontseptsioonid
Organisatsiooni põhiväärtused
Strateegiline positsioneerimine
Välis- ja sisekeskkonna analüüs
Valdkonna määratlemine
Analüüsi meetod.
Tegevusharu analüüs. Organisatsiooni analüüs.
2. päev
Eesmärkide püstitamine
Visioon
Organisatsiooni missioon
Strateegia valik. Strateegia elluviimine ja korrigeerimine.
Strateegiline juhtimine avalikus sektoris.
3. päev
Muudatuste elluviimine
Organisatsiooni arendamine ja muudatused
Vastuseis muudatustele
Inimeste kaasamine, erinevad taktikad
Muudatuste kommunikatsioon.
Stressijuhtimine organisatsioonis
Konfliktid meekonnas. Konflikti tajumine. Konfliktidega toimetulek
Juhtimine ja läbirääkimised
Kuulamisoskus ja oskus öelda "ei", enesekehtestamine
Delegeerimine
4. päev
Kvaliteet avalikus sektoris – mis see on?
Inimeste hindamine
Tagasiside saamine/andmine
Kontrollsüsteemi loomine
Inimkompetentsi arendamine
Koolitused
Efektiivne kvaliteedijuhtimine
Tulevikusuunad
II moodul (1 päev) Ametniku teenindusalaste kompetentside arendamine
Ametnik kui teenindaja vs kodanik ehk teenuse tarbija
Teenindaja roll.
Teeninduse kvaliteet.
Teenindamine kui nõustamine.
Raske klient ja konfliktsituatsioonid teenindamisel.
Kuidas suhelda, kui vastas on klient, kes on teie jaoks teatud põhjustel ebameeldiv.
Kaebuste ja pretensioonide käsitlemine.
Toimetulek pingete ja stressiga teenindaja töös.
Konfliktsituatsioonid teenindamisel ja konfliktilahenduse strateegiad.
Suhtlemisoskuste arendamine.
III moodul (1 päev) Ajajuhtimine
Kuhu aeg kaob?
isiklike piirangute leidmine ajakasutuses, nende ületamise viisid
kuidas püstitada lühi- ja pikaajaliste eesmärke?
kuidas leida aega oma tõelisteks prioriteetideks?
ajamaatriks, oluliste ja kiirete ülesannete eristamine
planeerimise saladused
kuidas EI kasu toob?
parimad viisid delegeerimiseks
kuidas püstitada ülesanded nii, et need saaks tehtud?
toimetulek ajajuhtimise "segajatega"
konkreetsete ajaplaanide koostamine (kuuplaan, nädalaplaan, päevaplaan)
tegutsemine plaanide elluviimiseks.
IV moodul (2 päeva) Arenguvestlused ja nende rakendamine
1. päev
Arenguvestlus vs tulemusvestlus
Areng motivaatorina.
Arenguvestluse sihid ja võimalused. Millal on arenguvestlus kahjulik: seos organisatsiooniliste muutustega
Arenguvestluse variandid ja nende sobitamine organisatsioonikultuuri ning organisatsiooni eesmärkide ja väärtustega
Vaba vestlus
Kahepoolne hindamine
Vajalike kompetentside ja pädevuse analüüs
Arenguvestlusega seotud eelarvamused, ootused ja hirmud
Psühholoogilised barjäärid ja ülekanded arenguvestlusel
Sisemised rollid ja neist tulenevad arusaamatused
2. päev
Arenguvestluse ettevalmistamine
Senise töö analüüs, eesmärkide püstitamine ja arenguvõimaluste määratlemine
Arenguvestluse seostamine osakonna arenguvajadustega
Arenguvestluse läbiviimine
Õhkkonna loomine ja olulised reeglid
Vestluse võimalik protsess. Näited praktikast
Küsimuste stiil ja küsimise oskus. Toetuse jagamine ja piiride seadmine
Hindamislehed ja protokollijad
Järeldused ja kokkuvõtted arenguvestlusest
Arenguvestluse tulemuste võrdlemine.
Kokkuvõtete edastamine
Rakendamise tagamise võimalikud viisid
Kasu arenguvestlustest
Meetodid
Teoreetiline osa vaheldub rühmatööde, diskussioonide, ning praktiliste ülesannetega.
Õppematerjalid sisaldavad koolitusel kasutatavaid slaide ning viiteid täiendavale lugemismaterjalile.
Lisainfo
Koolituskava kohendatakse vastavalt tellija vajadustele ja soovidele. Koolituse aeg, maht, toimumiskoht ja grupisuurus lepitakse kokku koolituse tellijaga sõltuvalt täpsest lähteülesandest.
Lisainfot jagab meelsasti
Diana Nõmmik
+ 372 580 91 404
diana.nommik@addenda.ee
Registreeri koolitusele