EKSKLUSIIVÜMARLAUD: PÕLETAVAD KÜSIMUSED RIIGIHANGETES!
Registreeri koolitusele
Eeltutvustus
Riigihangete teemalisel eksklusiivsel intrigeerival ümarlaual võtame vaatluse alla põletavad küsimused seoses riigihangete seadusega. Öeldakse, et vaidluses selgub tõde! Aga ümarlaual me mitte ei vaidle, vaid parimad vandeadvokaadid ja advokaadid, hankejuristid ning aktiivsed pakkujad ja teised hankevaldkonna tipptegijad analüüsivad kõige intrigeerivamaid küsimusi seoses riigihangete läbiviimisega. Kohtupraktika, faktid ja kogemus on see, mis ümarlaua diskussioonides välja tuuakse ning millesse ka kõiki saalisviibijaid aktiivselt kaasatakse.
Iga ümarlaual käsitletav teema saab 20 minutilise sissejuhatuse eksperdilt. Ekspertideks oleme valinud tuntuimad ja publiku poolt palavalt armastatud advokaadid, kelle töölaualt diskussiooniteemad igapäevaselt läbi käivad. Seejärel jätkub teemakäsitlus aruteluringis, kuhu oleme valinud kogemustega laiapõhjalise tippspetsialistide meeskonna avalikust ja erasektorist ning hankevaldkonna otsustajate ringist! Nauditavatesse diskussioonidesse kaasame aktiivselt publikut täiendamaks sisukaid ümarlauaarutelusid põnevate kaasustega!
Eesmärk
Ümarlaua eesmärk on analüüsida ja arutleda põnevaid ja päevakajalisi hankeküsimusi!
Õpiväljunditena koolituse läbinu:
- teab riigihangete seaduse rakendamise probleemküsimusi ja oskab hangete läbiviimisel arvestada nii seaduselooja mõtet ja tahet
- tunneb reaalset praktikat hankija ja pakkuja poolt vaadatuna
- tõlgendab riigihangete praktikat ning väldib pikki ja kulukaid hankevaidlusi
- tõlgendab hankeseaduse neid paragrahve, mis sätestavad hankija ja pakkuja koostöö võimalikkuse seaduslikes piirides
Sihtrühm
Aktiivsed hankijad ja pakkujad:
- riigi- ja KOV vastutavad juhid, hankespetsialistid, juristid ning teised hankeid läbiviivate ettevõtete esindajad
- avalik-õiguslike institutsioonide spetsialistid, kes puutuvad kokku riigihangete korraldamisega
- aktiivsed pakkujad, nii tippjuhid kui ka spetsialistid
- juristid, kes tegelevad hankealase nõustamise ja hankevaidluste lahendamisega
- audiitorid, kes auditeerivad riigihangete valdkonnas
- EL projektide koordinaatorid, kellel on vajadus hanke korras osta kaupu ja teenuseid ja paljud teised huvilised
Teemad
Aktuaalsed vaidlustuskomisjoni lahendid ja kohtupraktika hankeküsimustes
Diana Minumets
|
Diana Minumets, advokaadibüroo Widen partner
Diana Minumets keskendub oma sissejuhatavas ettekandes riigihangete vaidlustuskomisjoni ja meie kohtute aktuaalsetele lahenditele ning tõusetunud probleemidele.
Diana Minumets on tegelenud hankealaste õigusküsimustega pea 20 aastat. Lisaks igapäevasele hankealasele nõustamistööle ning esindamisele riigihankealastes vaidlustes, on Diana Minumets andnud ka märkimisväärse panuse riigihankealase õiguskirjanduse loomisel. Diana Minumets on 2014.a. ilmunud raamatu „Riigihangete õigus“ (D. Minumets, P. Kulm. Juura, 2014) ning 2019.a. ilmunud RHS kommenteeritud väljaande (Koostajad: M. Parind, M. A. Simovart, Juura 2019) kaasautor. Samuti on Diana Minumets avaldanud riigihangete alaseid artikleid meedias ning õigusajakirjas Juridica. Ta on oodatud kõneleja erinevatel hankekonverentsidel ning tunnustatud koolitaja riigihankealastel teemadel.
|
Kas pakkujat saab kõrvaldada, kui kõik on JOKK?
Epp Lumiste
|
Ettekande viib läbi Epp Lumiste, advokaadibüroo LEADELL Pilv vandeadvokaat
Räägime kõrvaldamise alusest ja olukorrast, kus ilma töötajateta pakkuja pakub kõige madalamat hinda. Samas madalaimat hinda saab pakkuja pakkuda, kuna tal puuduvad registreeritud töötajad ja ta ei maksa tööjõumakse. Selliselt tekib konkurentsimoonutus, sest ausalt makse maksvad ettevõtjad asetatakse ebavõrdsesse olukorda. Samas hankija vaatest on kõik justkui õige, sest ettevõttel puuduvad maksuvõlad. Tekib JOKK – töötajaid ei registreeri, maksukohustust ei teki ja puudub ka maksuvõlg, ometi võidad hanke ja osutad teenust ning teenid märkimisväärset kasumit.
Epp Lumiste on advokaadibüroo Leadell Pilv vandeadvokaat. Ta on riigihangete valdkonnas olnud aktiivne enam kui 10 aastat. Epp Lumiste omandas õigusteaduse bakalaureuse ja magistrikraadi Audentese Ülikoolist. Täiendavalt omandas Epp Lumiste LL.M. kraadi USA-st George Washington Ülikoolist 2010. aastal. 2005. aastast alates töötas Epp Lumiste Eesti Vabariigi Kaitseministeeriumi õigusosakonnas, kus muuhulgas tegeles rahvusvaheliste hangetega. Lisaks avaliku sektori töökogemusele on Epp Lumiste töötanud eelnevalt advokaadibüroos Aivar Pilv ning Alterna.
|
pilt
pilt
Pirkka-Marja Põldvere
Maarja-Viorika Vasko
|
Aruteluringi juhib Pirkka-Marja Põldvere, advokaadibüroo LEADELL Pilv partner.
Arutelus osalevad Epp Lumiste, advokaadibüroo LEADELL Pilv vandeandvokaat ja Maarja-Viorika Vasko, RMK õiguse ja hangete osakonna juhataja
Pirkka-Marja Põldvere on advokaadibüroo LEADELL Pilv vandeadvokaat ja partner. Ta tegutseb ka advokatuuri äriõiguse komisjoni liikme ning Eesti Kaubandus- ja Tööstuskoja Arbitraažikohtu nõukogu aseesimehena. Pirkka-Marja Põldvere peamised tegevusvaldkonnad on vaidluste lahendamine (sh arbitraaž) ja üldine ärinõustamine, samuti on ta tuntud tööõigusega seotud vaidluste lahendajana. Tema jaoks on huvitav ja köitev leida viis, kuidas jõuda igal konkreetsel juhul lahenduseni, mis mõlema poole huvisid ja eesmärke katab, st leida erimeelsuste tegelikke põhjuseid ja otsida neid arvestades lahendust.
Maarja-Viorika Vasko on Riigimetsa Majandamise Keskuse õiguse ja hangete osakonna juhataja ning on erinevates Eesti Vabariigi riigiasutustes töötades riigihangete valdkonnas aktiivselt tegev alates aastast 2002. Selle ajaperioodi jooksul on hankijana olnud kokkupuude enamike võimalike hankemenetluse liikidega ning tekkinud praktilisele kogemusele tuginev tunnetus, millised lähenemised töötavad ja millised pigem mitte.
Hangete teostamisel on esikohal nõudlikkus hanke alusdokumentide kvaliteedi osas nii sisulises kui vormilises mõttes, sest eriti just hangete puhul kehtib üheselt põhimõte: „Mida küsid, seda saad.“ Pigem hange päev-paar hiljem välja kuulutada, kui avalikustada sisuliselt läbi töötamata või loogikavigadega hange.
|
Pakkumuse vastavus - usalda, aga kontrolli
Mart Parind
|
Ettekande viib läbi ja arutelu juhib Mart Parind, advokaadibüroo Nove vandeadvokaat ja riigihangete valdkonna juht
Päeva teises aruteluringis lahkame küsimust, kas pakkumuste vastavuse kontroll Eesti riigihangetes on sisuline ja põhjalik või hoopis formaalne ja usaldusel rajanev kinnituste aktsepteerimine.
Mart Parind on Eesti juhtivaid riigihankeõiguse eksperte. NOVE-ga liitumisele eelneva viie aasta jooksul töötas Mart Parind riigihangete vaidlustuskomisjoni (VAKO) liikmena, lahendades esimese astme õigusemõistjana kokku sadu riigihankevaidlusi. Olles enne vaidlustuskomisjoni liikme ametit tegelenud riigihangetega süvitsi juristi ja advokaadina ning õpetades Tallinna Ülikoolis riigihankeõigust, on Mart Parindil selles valdkonnas Eestis unikaalne teadmiste- ja kogemustepakett. Mart Parindi kaasjuhtimisel on ilmunud Eesti riigihankeõiguse valdkonna tuumikteos: riigihangete seaduse kommenteeritud väljaanne (Juura 2019).
Mart Parind on sage esineja erinevatel koolitustel, seminaridel ja konverentsidel, jagades oma teadmisi, kogemusi ning mõtteid laial valikul erinevatel õiguslikel teemadel.
|
pilt
pilt
Mario Sõrm
Kati Eller
|
Arutelul osalevad Mario Sõrm, advokaadibüroo Sorainen vandeadvokaat ja Kati Eller, Riigi Tugiteenuste Keskuse riigihangete osakonna juhataja
Mario Sõrm omab ulatuslikku riigihangete valdkonna kogemust avaliku sektorist töötades aastaid Rahandusministeeriumis riigihangete valdkonna nõunikuna. Tema panus seadusloomesse on märkimisväärne. Mario Sõrm on kehtiva konkurentsiseaduse ning ka riigihangete seaduse üks koostajatest. Lisaks on ta osalenud mitmetes Euroopa Liidu töörühmades, komisjonides ja loengutegevuses. Hetkel nõustab Mario Sõrm nii hankijaid kui ka pakkujaid omades kogemust praktiliselt kõikides ettevõtlusvaldkondades. Tänu kogemusele nii teooriast kui ka praktikast ning heale analüüsioskusele on Mario Sõrm oodatud esineja konverentsidel ja koolitustel.
Kati Eller on Riigi Tugiteenuste Keskuse (RTK) riigihangete osakonna juhataja. Riigi Tugiteenuste Keskus osutab riigihangete korraldamise teenust enam kui 130-le hankijale ning viib aastas läbi üle 400 riigihanke, sh üleriigilised kesksed hanked. Kati Eller alustas riigihangete valdkonnas tegutsemist 2009. aastal ja on muuhulgas töötanud ka Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonnas järelevalve üksuse juhina.
|
Mitme pakkujaga raamlepingud: minikonkursid, kaskaadmeetod jm lahendused
Merily Rool
|
Ettekande viib läbi ja arutelu juhib Merily Rool, advokaadibüroo Matteus jurist
Efektiivsus on midagi, mille poole püüelda tänases kärbete olustikus ning just seetõttu võiksimegi arutleda selle üle, kuidas saaks kokku hoida nii pakkujate kui hankijate väärtuslikku ajalist ressurssi. Käsitleme erinevaid raamlepingu võimalusi ja nutikaid lahendusi, mis on abiks ökonoomse menetluse läbiviimisel. Hoolimata sellest, et raamleping on laialdases kasutuses, on jätkuvalt kasutamata mitmeid võimalusi selle riigihanke vahendi enda kasuks tööle panemisel.
Merily Roolil on pikaajaline töökogemus Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskusest (TEHIK). Raamlepingud koos teiste riiighanke vahenditega on Merily teadusliku uurimise valdkonnaks, lisaks mitmetele artiklitele on Merily kirjutanud ka oma magistritöö raamlepinguga seonduvatest aktuaalsetest õiguslikest probleemidest, kusjuures töö tuum oli mitme pakkujatega raamlepingu õiguslike probleemide käsitlus. Merilyl on kogemus erineva ülesehitusega raamlepingute loomisel, sealjuures nii hanke läbiviimisel kui ka hilisemal kasutamisel.
|
pilt
pilt
Erle Eks
Triinu Eismel
|
Arutelul osalevad Erle Eks, Siseministeeriumi Infotehnoloogia- ja Arenduskeskuse õiguse ja hangete osakonna juht ja Triinu Eismel, Riigi Tugiteenuste Keskuse riigihangete talituse juhataja
Erle Eks on Siseministeeriumi Infotehnoloogia- ja Arenduskeskuse (SMIT) õiguse ja hangete osakonna juhataja. SMIT on Siseministeeriumi valitsemisala riigihangete keskne hankija riigihangete seaduse § 42 lõike 5 tähenduses. Erle Eks liitus SMITiga enam kui 3 aastat tagasi ning keskmiselt käib aastas tema silme alt läbi 250 Siseministeeriumi valitsemisala IKT valdkonna riigihanget. Erle Eks on riigihangete valdkonnas toimetanud tänaseks üle 10 aasta, varasemalt hankejuristina Sotsiaalministeeriumis, Tehikus ning ka Riigi Tugiteenuste Keskuses. Erle Eks on korduvalt ka edukalt kaitsnud hankija huve riigihangete vaidlustes.
Triinu Eismel on Riigi Tugiteenuste Keskuse (RTK) riigihangete talituse juhataja. Tema meeskonna vastutusvaldkonda kuuluvad hangete läbiviimine Rahandusministeeriumile, Sotsiaalministeeriumile, Sotsiaalkindlustusametile, Ravimiametile ja Eesti kohtutele. Riigi Tugiteenuste Keskus osutab riigihangete korraldamise tugiteenust enam kui 130-le hankijale ning omab kogemust mitmete üleriigiliste ühishangete läbiviimisel. RTK ühes kalendriaastas läbiviidavate hangete tulemusena sõlmitakse raamlepingud enam kui sajal juhul.
|
Aeg ja maht
Konverents toimub 20. märtsil 2025 algusega kell 10.00
Toimumiskoht
Konverents toimub nii saalis, veebis kui e-õppes!
Registreerumisel koolitusele palun valige, kas osalete koolitusel saalis, veebiülekande vahendusel reaalajas või e-õppena Addenda e-akadeemias.
Öpiku Konverentsikeskus, Valukoja 8-1, Tallinn. Saal Universum + Galaktika asub maja 2. korrusel.
Kohaletulemise juhised leiab siit:
Veebiülekanne
Reaalajas toimuva konverentsi ülekanne, mida veebiosaleja jälgib oma töökohal, kodus või mõnes teises sobivas kohas. Veebiülekande käigus toome Teieni koolitaja video- ja slaidipildi. Ligipääsu veebiülekandele saadame Teile koos koolituse meeldetuletusega 24 tundi enne koolituse toimumist.
E-õpe
Salvestame koolituse ja saadame Teile 5 tööpäeva jooksul alates konverentsi toimumisest ligipääsu Addenda e-akadeemiasse, kus koolitus on järelvaadatav 30 päeva jooksul Teile sobival ajal ja kohas. Koolitus on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on Addenda e-akadeemias koolituse vaatamine tasuline.
Meetodid
Ettekanded, arutelud ja diskussioon.
Maksumus
Registreerumisel kuni 4. veebruarini on riigihangete ümarlaua maksumus 239 € + km (291,58 €).
5. veebruar kuni 4. märts 259 + km (315,98 €)
Alates 5. märtsist registreerujatele on konverentsi maksumus 279 € + km (340,38 €).
Sõltumata sellest, kas osalete ümarlaual saalis või veebi vahendusel, on Teil võimalus osta 30-päevane konverentsi ettekannete salvestus ehk täiendav järelvaatamine hinnaga 49 € + km (59,78 €).
Samuti on võimalik veebis kuulata ümarlaua üksikuid ettekandeid. Ühe ettekande maksumus 109 € +km (132, 98 €). Palun märkige registreerumisel lisainfo lahtrisse, millisel ettekandel Te osaleda soovite!
NB! Kõik, kellel puudub võimalus ümarlaual saalis osalemiseks või võimalus ettekandeid jälgida reaalajas, saavad lunastada ettekannete salvestiste järelvaatamise õiguse. Salvestiste järelvaatamine on võrdne ümarlaual osalemise tasuga. Palume registreerumisel valida osalemine e-õppes Addenda e-akadeemias. Järelvaatamise õigus kehtib 30 päeva alates keskkonda sisenemise parooli saatmisest Addenda OÜ poolt. Ettekannete salvestised on personaalseks kasutamiseks ning pole jagatav kolmandatele isikutele. Kolmandatele isikutele on salvestiste vaatamine vastavalt kehtivale hinnale ning väljastame sellekohase koolitusarve.
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi, elektroonilisi õppematerjale, elektroonilist tõendit ning saalis osalejatele on tagatud toitlustus.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saate automaatse kinnituse. Koolitusarve saadame 24 tunni jooksul.
Loobumine
Konverentsist loobumisel palun teatage kirjalikult vähemalt 5 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainfo
Registreeri koolitusele