Riigihangete konverents - Võimalused ja väljakutsed 2017
Eeltutvustus
Uus riigihangete seadus on lasknud end kaua oodata! Tänavusel konverentsil keskendume nii üleminekuaja reeglitele, muudatuste üldisele taustale kui ka praeguste kitsaskohtade lahendustele ja teistele konkreetsetele muudatustele.
Teie ette astuvad seaduse loojad, Eesti tuntuimad hankevaldkonna advokaadid, juristid ning hankespetsialistid!
Sihtrühm
- Riigi- ja KOV vastutavad juhid, hankespetsialistid, juristid ning teised hankeid läbiviivate ettevõtete esindajad.
- Avalik- õiguslike institutsioonide spetsialistid, kes puutuvad kokku riigihangete korraldamisega.
- Aktiivsed pakkujad, nii tippjuhid kui ka spetsialistid.
- Juristid, kes tegelevad hankealase nõustamise ja hankevaidluste lahendamisega.
- Audiitorid, kes auditeerivad riigihangete valdkonnas.
- EL projektide koordinaatorid, kellel on vajadus hanke korras osta kaupu ja teenuseid ning tellida ehitustöid.
- ja paljud teised huvilised.
Teemad
Avaettekanne
|
Deniss Boroditš, Riigikogu majanduskomisjon, Riigihangete seaduse eelnõu juhtivkomisjoni ettekandja
Uus riigihangete seadus pidi jõustuma aprillis 2016, kuid jõudis siis alles Riigikogusse. Tänaseks on seadus läbinud esimese lugemise. Avaettekandes kuuleme eelnõu menetlemise juhtivkomisjoni ettekandjaks valitud Deniss Boroditšilt, missugused on olnud seadusega seotud arutlused Riigikogus, missugused on huvigruppide ootused, peamised diskussioonid ning loodame saada vastuse küsimusele, millal ikkagi jõustub uus riigihangete seadus!
|
Uue riigihangete seaduse hetkeseis
|
Elmer Muna, advokaadibüroo Derling partner, vandeadvokaat
2014 alguses kiitis Euroopa Parlament heaks uued riigihangete direktiivid – avaliku sektori direktiiv, võrgustiku sektori direktiiv ja kontsessioonide direktiiv. Liikmesriike kohustati direktiive üle võtma kahe aasta jooksul nende jõustumisest – uus riigihangete seadus peab olema jõustunud 18. aprilliks 2016. Rahandusministeerium edastas eelnõu valitsusele 14. märtsil 2016 ning veel on vaja läbida Riigikogu menetlus ja et president seaduse välja kuulutaks. Kuigi pole tõenäoline, et uus seadus enne konverentsi jõustub, saab sellegipoolest anda ülevaate, milliseid muutuseid on direktiivides jäetud valikukohtade alusel kavandanud rahandusministeerium. Samuti avab ettekanne Riigikogus selleks ajaks toimunud muutuste tagamaid. Püüan anda konstruktiivse ja kriitilise ülevaate ka sellest, kas ja kuidas on seniseid kitsaskohti uus seaduses käsitletud ja millised on tõenäolised uued mured.
|
Kvalifitseerimistingimustest ja kvalifitseerimisest uue riigihangete seaduse valguses
|
Kristina Laarmaa, advokaadibüroo VARUL vandeadvokaat
Uutes direktiivides ja RHS-s tõstetakse ühe olulisema muudatusena esile just kvalifitseerimisega seonduvat, sh pöördmenetlust ja hankepassi. Lisaks lühiülevaatele olulisematest muudatustest analüüsin ettekandes, millised probleemid kvalifitseerimise kontekstis ei saa lahendust ka uues seaduses ning milliseid kitsaskohti võib uus regulatsioon kaasa tuua – kas nt tellija kinnitust referentslepingu täitmise kohta saab nõuda? kas kvalifitseerimisdokumentides esinevate puuduste kõrvaldamine ja dokumentide täiendamise võimalused muutuvad selgemaks? kas ja millises ulatuses on hankijal nn sisulise kontrolli teostamise kohustus?
|
|
|
Pakkumuse esitamine, vastavus ja edukus: senine praktika vs uus seadus
|
Marko Pikani, advokaadibüroo Teder Law Firm partner ja advokaat
käsitleb oma ettekandes võrdlevalt senist kohtupraktikat nii Eestis kui EL-is ja direktiividest tulenevaid muudatusi uues RHS-s. Seeläbi annab Marko ülevaate pakkumuste koostamise ja esitamise korrast ning olulisimatest põhimõtetest, samuti pakkumuse edukaks tunnistamise kriteeriumite kujundamisest ja hankija otsustest (k.a. hankija otsuste vaidlustamisest).
|
|
|
Hankelepingu muutmise võimalused uue seaduse valguses
|
Britta Oltjer, LEADELL Pilv Advokaadibüroo partner, vandeadvokaat Praktikas on hankelepingute muutmine palju probleeme tekitanud. Kas võib või ei või muuta? Ja kui võib muuta, siis millises mahus võib muuta, et keegi hiljem etteheiteid ei saaks teha. Senine riigihangete seadus on küll võimaldanud riigihanke raames sõlmitud hankelepinguid muuta, kuid üksnes erandlikes olukordades. Uus seadus laiendab hankelepingute muutmise regulatsiooni märkimisväärselt. Ettekanne annab ülevaate, mis seoses hankelepingu muutmise regulatsiooniga on seaduses muutunud ning kas ja millises mahus võib hankija uue seaduse alusel hankelepingut muuta. |
|
|
Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse kasutamine autoriõigusega seotud riigihangetes
|
Mart Parind, advokaadibüroo Jesse & Kalaus advokaat Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse kasutamise alused on rangelt piiratud. Üheks antud menetlusliigi kasutamise aluseks on vajadus kaitsta ettevõtja ainuõigusi, sh autoriõigust. Sageli on sellised olukorrad seotud tarkvara arendamise ning planeerimis- ja arhitektuurihangetega. Uus riigihankedirektiiv jätab õhku paljud küsimused, mis panevad lõppkokkuvõttes küsima: millal ikkagi võib autoriõiguse kaitsele viidates erandlikku hankemenetlust kasutada? Ettekanne käsitleb nii seda kui ka mitmeid kitsamaid küsimusi, võimaldamaks hankijatel mõista ja juhtida autoriõigusest tulenevaid riske riigihangete korraldamisel. |
Vaidlustusmenetlus uue riigihangete seaduse valguses
|
Kristina Uuetoa-Tepper, advokaadibüroo Tepper & Partnerid vandeadvokaat
Praktiline ülevaade vaidlustusmenetlusest nii hankijatele kui ka pakkujatele arvestades RHS-is tehtud muudatusi (vaidlustuse esitamine, menetlemise käik, hankemenetluse peatamine/lepingu sõlmimise keeld, otsuse jõustumine ja täitmine jne). |
|
Riigiabist riigihangetel
|
Sandor Elias, advokaadibüroo Triniti advokaat Käsitleme ettekandes, kuidas vältida juba riigihanke korraldamisel võitjale EL õiguses lubamatu eelise ehk riigiabi andmist. Samuti tulevad vaatluse alla muud riigihangete ja riigiabiõiguse kokkupuutepunktid, sh pakkumuse põhjendamatult madala maksumuse ja riigiabi seos.
|
Diskussioon - pakkumise hindamise kriteeriumid
Riigihangete seadus annab hankijale vabaduse otsustamaks, kas sõlmida hankeleping tervikuna majanduslikult soodsaima või üksnes madalaima hinnaga pakkumuse alusel. Uue seadusega soovitakse majandusliku soodsuse kriteeriumi ühe rohkem kasutada. Diskussioonil osalejad võtavadki sellega seoses vaatluse alla,
- Millised on seadusest tulenevad võimalused pakkumuste hindamise kriteeriumide kehtestamiseks?
- Näited Euroopa Kohtu praktikast. Head näited praktikast erinevate hindamiskriteeriumide sätestamisel asjade ostmisel ning teenuste ja ehitustööde tellimisel
- Arvulise väärtusega hindamiskriteeriumid - lihtne ja läbipaistev tulemus?
- Kuidas tagada objektiivne hindamine subjektiivsed hindamiskriteeriumide, näiteks kvaliteet ja esteetilised omadused, rakendamise korral?
- Kuidas vältida kriteeriumide rakendamisest tulenevaid võimalikke vaidlustusi?
Diskussiooni juhib Ulvi Reimets, Riigihangete Vaidlustuskomisjonist
Diskussioonis osalevad: Jarlo Dorbek, Hankepartner OÜ, Kristel Mesilane, Rahandusministeeriumi riigihangete ja riigiabi osakonna juhataja ning Priit Lätt advokaadibüroost Glimstedt
Aeg ja maht
3. november 2016, kell 10.00 - 17.00.
Peale trefipäeva lõppu järgneb soovijatele ühine fimivaatamine, kavas film Jack Reacher: Ära mine iial tagasi (filmi pikkus 1h 58 min)!
Toimumiskoht
Coca Cola Plaza, saal nr 2 (4. korrus). Tallinn, Hobujaama 5.
NB! Parkimine Ahtri 3 Europarklas, päev 3 eurot.
Maksumus
Registreerudes kuni 14. oktoobrini 2016 on soodushind 179 € + km.
Registreerudes kuni 25. oktoobrini 2016 on soodushind 199€+km.
Hilisematele registreerijatele tavahind 215 € + km.
Kolme ja enama osaleja puhul ühest organisatsioonist on ühe osaleja hind kuni 14. oktoobrini 165 €+ km, 25. oktoobrini 189 € + km. Hilisematele registreerijatele kehtib tavahind 199 € + km.
RIIGIHANGETE KONVERENTS - VÕIMALUSED JA VÄLJAKUTSED 2017 TOETAJAD:
Maksumus sisaldab
Konverentsil osalemist, õppematerjale, toitlustust, soovijatele konverentsile järgneva filmi vaatamist!
Tasumine
Konverentsile registreerimise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja arve.
Loobumine
Konverentsist loobumisel palume teatada kirjalikult vähemalt 5 tööpäeva enne konverentsi toimumist. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% konverentsi maksumusest.
Lisainfo
Kristina Paal
+ 372 55 662 741
kristina.paal@addenda.ee