Sisukord

Simulatsioonimäng koolinoorte keskkonnateadlikkuse tõstmiseks 2012

Jaga

Projekt nr 2026 Simulatsioonimäng koolinoorte keskkonnateadlikkuse tõstmiseks

Tegemist on MTÜ KRAP ja Addenda OÜ koostöös läbiviidava projektiga, mis toimus tänu kahe eelneva analoogse projekti positiivsele tagasisidele kolmandat korda.

Koolituspäevad toimusid 08., 17.ja 24.mail  2012 Viimsis (Rannarahva muuseumis).

Päevakava:  Päev algab tutvumismängudega, millele järgneb sissejuhatus simulatsioonimängu ja rühmatöö ettevalmistustega saateks Foorum. Seejärel on mängu läbiviija, Addenda OÜ esindaja, ettekanne teemal Kõnelemine ja argumenteerimine. Päev jätkub simulatsioonimänguga ja lõppeb kokkuvõtetega päevast.

Osalussimulatsiooni eesmärk on tõsta noorte keskkonnateadlikkust, teadvustada ühiskonna osa selles ja õpetada noortele võimalusi kaasa rääkida keskkonnaprobleemide ärahoidmisel ja keskkonnasäästlikkuse suurendamisel. Osalussimulatsioon on algselt Eesti Noorteühenduste Liidu Osalusmetroo projekti raames väljatöötatud mäng, mis on kohendatud vastavalt projekti eesmärkidele.

Vahendid: tahvel või pabertahvel mängujuhi märkmete jaoks, igale osalejale töö käik ja tema rühma rollikaart, igale rühmale paber märkmete tegemiseks ja kirjutusvahendid.

Simulatsiooni kirjeldus: Simulatsioon viib osalejad kujuteldavasse väikesesse Eesti valda,  kuhu erinevad ettevõtted soovisid rajada kas tehase või tsehhi. Tehase või tsehhi rajamine aga võib kaasa tuua õhu ja vee saastumise, mis mõjub negatiivselt inimeste tervisele, loodusele ja ehitistele.
Osalejad jagatakse viide rühma, millest igaüks esindab ühte huvigruppi. Alustuseks loeb mängujuht ette legendi olukorrast vallas, seejärel töötavad rühmad välja võimalikud lahendused probleemidele. Siis saavad osalejad kutse telesaatesse Foorum, kus iga rühm paneb välja oma esindaja ja ülejäänud on oodatud stuudiopublikuks. Telesaates lahatakse olukorda erinevate huvigruppide vaatenurgast ning pakutakse välja võimalikke lahendusi. Foorumile järgneb läbirääkimiste voor, mille käigus on kõigil rühmadel võimalus omavahel kohtuda, veenda teisi oma ideedesse panustama ja pakkuma soovi korral oma abi teiste ideede teostamiseks. Simulatsiooni võtab kokku esitluste ring, kus iga rühm toob välja oma peamise lahenduse ning nendest pannakse kokku pilt - mis hakkab vallas lähiajal probleemi lahendamiseks toimuma.
Mängu lõppedes järgneb aruteluvoor, kus tullakse rollidest välja, arutatakse kuidas mäng läks, mis meeldis, mis mitte, mida mängust õpiti.

Pildid / - KIK_logoProjekti finantseerib Sihtasutus Keskkonnainvesteeringute Keskus.


Jaga

Muudatused seoses korteriomandi- ja korteriühistuseadusega

Vandeadvokaat Keijo Lindeberg ja jurist Liisa Prints – Korteriühistu tegevust puudutavad muudatused seoses 2018. a 1. jaanuarist jõustuva korteriomandi- ja korteriühistuseadusega Juba 2014. aastal võeti vastu uus korteriomandi- ja korteriühistuseadus, millega asendatakse praegu kehtivad korteriomandiseadus ja korteriühistuseadus. Uus seadus hakkab kehtima alates 2018. aasta 1. jaanuarist ning toob endaga ...

Loe rohkem Kristina Paal

Liitu meie uudiskirjaga

Addenda OÜ ei jaga teie andmeid kolmandate osapooltega ning kasutab saadud andmeid vaid uudiskirjade ja turundusmaterjalide edastamiseks.
Testi enda teadmisi! www.trainingweb.eu