Sisukord

Õige hankemenetluse valik ning pakkumuse hindamiskriteeriumid kehtiva ja uue riigihangete seaduse valguses

Jaga

Eeltutvustus

Riigihanke õnnestumise eelduseks on, et hankija saab aru hanke olemusest ja omab pädevust, et rakendada seadusest tulenevaid võimalusi püstitatud eesmärgi saavutamiseks. Hanke planeerimisel tuleb hankijal vastata muuhulgas küsimustele: Milline hankemenetlus valida? Kuidas leida sobivaimad kriteeriumid pakkumuste hindamiseks, et kindlustada võimalikult hea lõpptulemus?

Riigihangete seadus annab vabaduse valida mitme erineva hankemenetluse liigi vahel, kuid valik ei ole alati vaba. Aprillis 2016 jõustuva uue riigihangete seadusega lisandub veel hankemenetlusi, seega valik läheb hankija jaoks aina keerulisemaks.

Aeg-ajalt ei anna üks või teine hankemenetlus ootuspärast tulemust. Miks? Riigihangete seadus annab veel hetkel hankijale vabaduse otsustamaks, kas sõlmida hankeleping tervikuna majanduslikult soodsaima või üksnes madalaima hinnaga pakkumuse alusel. Hankijad on enamuses senini otsustanud madalaima hinna kasuks, kuid kas see on taganud alati parima tulemuse?

Kuidas siis leida sobivaim hankemenetlus ja nutikaimad kriteeriumid pakkumuste hindamiseks? Kuidas tagada parim tulemus? Koolitusel käsitletakse põhjalikult hankemenetluste valiku ja hindamiskriteeriumide sätestamisega seonduvaid küsimusi ning juhendatakse osalejaid, kuidas seaduses sätestatud võimalusi hanke eesmärgi saavutamiseks kõige paremini tööle panna. Kuna 2016 aastal jõustub uus riigihangete seadus, siis käsitleme paralleelselt ka antud teemadega haakuvaid muudatusi.


Eesmärk

Koolitus annab põhjaliku ülevaate hankemenetluse liikidest (sh uutest menetlusliikidest), nende tugevatest ja nõrkadest külgedest ning hindamiskriteeriumide rakendamise võimalustest. Koolitusel osaleja saab oskuslikku teavet selle kohta, millal ühe, millal teise hankemenetluse kasuks otsustada ja praktilisi näpunäiteid hindamiskriteeriumide valikuks.
Praktiku käe all osatakse pöörata tähelepanu valiku spetsiifilistele nüanssidele.


Sihtrühm

Riigi- ja kohalike omavalitsuste riigihangete spetsialistid, juristid ning juhid ja spetsialistid, kes tegutsevad riigihangete valdkonnas.


Teemad

  • Riigihanke eesmärgi püstitamine – mis on hankija jaoks oluline? 
  • Kuidas sõltub hea lõpptulemuse saavutamine õigest hankemenetluse valikust?
  • Kas hankijal on vabadus valida kõigi hankemenetluste vahel? Seadusest tulenevad piirangud (sh hankelepingu eeldatavast maksumusest tulenev piirang).
  • Erinevate hankemenetluste plussid ja miinused:
    -  Avatud hankemenetlus kui kindla peale minek? 
    -  Piiratud hankemenetlus – mida või keda me sellega piirame?
    -  Võistlev dialoog – kas alati päästerõngas kõige keerukamatel juhtudel?
    -  Väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus – millest ja millal on õigus rääkida?
    -  Väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetlus – kasutuses ainult väga erilistel juhtudel.
    -  Uus menetlus, innovatsioonipartnerlus.
    -  Uus menetlus, konkurentsipõhine läbirääkimistega menetlus.
  • Hankemenetluste olulisemad etapid.
  • Näiteid olukordadest, mis võimaldavad ilma uut hankemenetlust korraldamata ühelt hankemenetluse liigilt teisele üle minna.
  • Millised muudatused seadusandluses ootavad ees hindamiskriteeriumitega seonduvalt?
  • Millised on hetkel seadusest tulenevad võimalused pakkumuste hindamise kriteeriumide kehtestamiseks?
  • Millal annab parima tulemuse üksnes madalaima hinna kriteeriumi kasutamine?
  • Arvulise väärtusega hindamiskriteeriumid - lihtne ja läbipaistev tulemus.
  • Kas on võimalik tagada objektiivne hindamine subjektiivsete hindamiskriteeriumite, näiteks kvaliteet ja esteetilised omadused, rakendamise korral?
  • Kuidas vältida kriteeriumide rakendamisest tulenevaid võimalikke vaidlustusi.
  • Kas saavutasime tulemuse? Huvitavaid ja kasulikke näiteid praktikast.

Aeg ja maht

10. november 2015, kell 10.00-15.30.
(6 akadeemilist tundi)


Toimumiskoht

Addenda koolitusklass, Tammsaare tee 47, II korrus.


Koolitajad

Pildid / - Jarlo_Dorbek

Jarlo Dorbek - Hankepartner OÜ juhatuse liige. Jarlo Dorbek omab 15 aasta pikkust riigihangete läbiviimise kogemust, ta tegeleb igapäevaselt riigihangete alase nõustamise, riigihangete koolituste ja hankemenetluste läbiviimisega. Jarlo poolt on läbi rohkem kui 100 riigihanke koolitust, nende seas sellistele asutustele nagu Riigikontroll, EAS, Innove, Eesti Töötukassa, Eesti Energia, Kultuuriministeerium, Haridus- ja Teadusministeerium, Välisministeerium jpt. Ta on andnud ka riigihangete õiguse loenguid Sisekaitseakadeemias ja TTÜ-s. Kuni 2011 aastani oli Jarlo Justiitsministeeriumi riigihangete spetsialist, kust ta tegeles hankepoliitika koordineerimise, Justiitsministeeriumi ja valitsemisala tsentraalsete riigihangete läbiviimise ja hankelepingute koostamise, lepingu läbirääkimiste ja lepinguvaidlustega. Ta on osalenud ka riigihanke alaseti õigusaktide ja juhendite väljatöötamisel.


Meetodid

Loeng, praktilised näited, arutelu, küsimused/vastused.


Maksumus

179 € + km.
Hinnasoodustus -10% kehtib kahele ja enamale osalejale ühest organisatsioonist.


Maksumus sisaldab

Praktilisi teadmisi, koolitusmaterjale, kohvipause ja lõunasööki.


Tasumine

Koolitusele registreerimise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve.


Loobumine

Koolitusest loobumisel palume teatada kirjalikult vähemalt 2 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.


Lisainfo

Pildid / - 2014 Diana Nõmmik v

Diana Nõmmik
+ 372 580 91 404 | + 372 670 66 06
diana.nommik@addenda.ee


Jaga

01.09.2024 jõustus vilepuhujate kaitse seadus

01.09.2024 jõustus tööalasest Euroopa Liidu õiguse rikkumisest teavitaja kaitse seadus. Sellega luuakse tööalase tegevusega teatavaks saadud rikkumisest teavitaja (nn vilepuhuja) kaitse tingimused. Nendest tuleneb suurematele tööandjatele mitmeid uusi kohustusi.   Vilepuhujate kaitse seadus kehtib vaid olukordadele, kus eksisteerib tööalane kontekst. Kuid seda laiendatud ...

Loe rohkem

Liitu meie uudiskirjaga

Addenda OÜ ei jaga teie andmeid kolmandate osapooltega ning kasutab saadud andmeid vaid uudiskirjade ja turundusmaterjalide edastamiseks.