Sisukord

Väljakutsed riigihangetes - uus seadus!

Jaga

 


Pildid / - 2016-04-19 RH


Eeltutvustus

Eestil on kohustus võtta uued hankedirektiivid riigisisese õigusega üle hiljemalt selle aasta 18. aprilliks. Kuigi uue riigihangete seaduse kehtestamine võib mainitud tähtajast veidi kauem võtta, on Vabariigi Valitsus uue seaduse eelnõu tänaseks heaks kiitnud ning seda ootab ees seaduseks vormumise protsess Riigikogus.

Uus seadus toob endaga kaasa märkimisväärseid muudatusi seni kehtinud riigihanke korras. Samuti on uus seadus kehtivast tunduvalt mahukam.
Et paremini orienteeruda uues seaduses, korraldab Addenda koolituspäeva, mille vältel antakse ülevaade uue seaduse jõustumisega kaasnevatest olulisematest muudatustest - riigihankeõiguse reformi peamistest väljakutsetest. Samuti vaadatakse olulisemaid küsimusi eraldi nii asjade-teenuste hankimise kui ka ehitushangete puhul. Seega, toimuvad nii ühis- kui ka valikettekanded, mille osas iga koolitusel osaleja saab enda huvidest ning vajadustest lähtuvalt valiku teha.

Koolituspäev algab ühisettekandega, mille kestel annab uue riigihangete seaduse üks autoreid, Kristiina Kaarna, ülevaate riigihankeõiguse reformiga kaasnevatest peamistest väljakutsetest ning praktilisi soovitusi, kuidas vältida väljakutsetega kaasnevaid riske. Räägitakse menetlustest ja teabevahetusest, elektroonilistest tööriistadest, hankija lisakohustustest ja pakkuja riskidest ning uutest võimalustest riigihankest pääsemiseks ja otseleping sõlmimiseks.
Seejärel toimub jagunemine kahe erineva saali vahel. Ühes saalis toimuvad ettekanded asjade-teenuste hankimise ja teises saalis ehitushangete teemadel.
Asjade-teenuste hankimise saalis vaadatakse esmalt asjade ja teenuste riigihangetes kõrvaldamise aluste ja kvalifitseerimise tingimuste sätestamise küsimust riigihangete seaduse eelnõu valguses. Ettekande eesmärk on tutvustada asjade ja teenuste riigihangete puhul kvalifitseerimise ning kõrvaldamisega seonduvaid uuendusi võrdluses veel kehtiva riigihangete seadusega. Teise teemana on luubi all asjade ja teenuste hankelepingute muutmise ja lõpetamise paindlikumad võimalused uue riigihangete seaduse valguses. Käesoleva ettekande eesmärgiks on tutvustada praktiliste näidete kaasabil uue seadusega kaasnevaid võimalusi hankelepingu muutmiseks ja lõpetamiseks, keskendudes just asjade ostmiseks või teenuste tellimiseks sõlmitud hankelepingutele.
Ehitushangete saalis vaadatakse, kuidas hankida ehitustöid uue riigihangete seaduse järgi ja arutatakse ehitushangete praktilisi küsimusi. Esimeses ettekandes keskendutakse uue ja vana riigihangete seaduse võrdlusele ning uuritakse lähemalt, mis ehitustööde hangetes muutub, missuguseid hankemenetluse liike ja millal uue seaduse järgi kasutada saab ja tohib. Teine ettekanne keskendub ehitushangete kvalifitseerimistingimustele ja asjakohastele soovitustele. Samuti käsitletakse enam levinud rikkumisi ehitushangetes ning nende vältimise võimalusi.


Sihtrühm

Uus riigihangete seadus puudutab kõiki isikuid, kes on seotud riigihangetega kas hankija või pakkujana, sh:

  • Riigi- ja KOV vastutavad juhid, hankespetsialistid, juristid ning teised hankeid läbiviivate ettevõtete esindajad.
  • Avalik- õiguslike insitutsioonide spetsialistid, kes puutuvad kokku riigihangete korraldamisega.
  • Aktiivsed pakkujad, nii tippjuhid kui ka spetsialistid.
  • Ehitusettevõtete juhid ja töötajad, kes on seotud ehitushangetega.
  • Juristid, kes tegelevad hankealase nõustamise ja hankevaidluste lahendamisega.
  • Ja paljud teised huvilised.

Teemad

  • Riigihankeõiguse reform: peamised väljakutsed

Pildid / - Kristiina_Kaarna 2015

Kristiina Kaarna -uue riigihangete seaduse üks autoreid

Ettekandes antakse ülevaade riigihankeõiguse reformiga turuosalistele kaasnevatest peamistest väljakutsetest ja antakse praktilisi soovitusi, kuidas vältida väljakutsetega kaasnevaid riske.

  • ALATEEMAD
  • Suurem selgus menetlustes ja teabevahetuses
    Luhtunud katse korrastada riigihankemaastiku lihthanke ja „kääbushangete“ läbiviimise kohustuse kaotamisega. Muudatused ooteaja regulatsioonis. Võimalus tunnistada edukaks paremuselt teine pakkuja, kui parim pakkuja ei asu lepingut täitma. Hanke sabotaaži riski võimaldava teabevahetuse regulatsiooni parendamine.
  • Elektroonilised tööriistad ja Eestile võimaldatud üleminekuaeg
    Hankepassi genereerimine. Elektroonilised kataloogid ja dünaamiline hankesüsteem ning teised elektroonilised tööriistad, mida saab kasutada riigihankemenetlustes: olukord enne ja pärast 2018.a lõppu.
 
  • Uute vabadustega kaasnevad hankija lisakohustused ja pakkuja riskid
    Käsitlust leiab küsimus, kas riigihankeõiguse reformiga kaasnev regulatsiooni liberaliseerimine ja uued valikuvõimalused ikka toovad kaasa loodetava halduskoormuse vähenemise või teatud juhtudel saab väita vastupidist. Tutvustatakse, milliste uute riskide ja kohustuste ees hankijad ja pakkujad end edaspidi leiavad (nt turu-uuringutes osalemisega kaasnevad riskid, huvide konflikti regulatsioon).
  • Uued võimalused pääseda riigihankest ja sõlmida otseleping
    Uue seadusega kaasnevad ohtrad võimalused otselepingute sõlmimiseks, arvestades, et siseriikliku piirmäära ulatuses on selliseid võimalusi rohkem kui alates rahvusvahelisest piirmäärast. Põhjalikumalt saab käsitletud sisetehingu regulatsioon (koos praktiliste näidetega) ning iseseisva hankeüksuse summeerimiserand. Käsitlust leiab küsimus, millal on uue regulatsiooni kohaselt hankelepingu muudatused ebaolulised ehk lubatavad – Eesti kohtupraktika ja EL teiste liikmesriikide õiguse näidete varal.
  • Asjade ja teenuste riigihangetes kõrvaldamise aluste ja kvalifitseerimise tingimuste sätestamine riigihangete seaduse eelnõu valguses

Pildid / - Jarlo_Dorbek

Pildid / - hankepartner-tume

Jarlo Dorbek, Hankepartner OÜ

Uue riigihangete seadusega kaasnev üks olulisemaid muudatusi on kõrvaldamise ja kvalifitseerimisega seonduv, seda nii tingimuste kui protsessi osas. Valikus on uued kõrvaldamise alused, kvalifitseerimise tingimused on läbinud värskenduskuuri ning dokumentide nõudmisel tuleb hüljata vanad harjumused. Käesoleva ettekande eesmärk on tutvustada asjade ja teenuste riigihangete puhul kvalifitseerimise ning kõrvaldamisega seonduvaid uuendusi võrdluses veel kehtiva riigihangete seadusega.

  • ALATEEMAD
  • Uued kohustuslikud ja vabatahtlikud kõrvaldamise alused
    Ettekandes vaadatakse lähemalt, kas kõrvaldamise süsteem muutub võrreldes kehtiva seadusega paremaks ning millised on uued kohustuslikud ja vabatahtlikud kõrvaldamise alused. 
 
  • Heastamine ja hankepass
    Tutvustamisele tuleb, et kuidas hakkab toimuma heastamine, mis rolli hakkab mängima hankepass ning kas hankepassi regulatsioon lihtsustab või teeb hankemenetluse hoopis keerulisemaks.
  • Asjade ja teenuste riigihankes kvalifitseerimise tingimuste seadmine
    Uue riigihangete seaduse eelnõuga muutub kvalifitseerimise tingimuste struktuur ja sisu. Vaatame lähemalt, mis muutub asjade ja teenuste riigihangete kvalifitseerimise tingimustes konkreetsemalt ning kas muudatused lahendavad senini vaidlusi tekitavad olukorrad? Teiste isikute vahenditele tuginemine ja allhanked.
  • Pöördmenetlus
    Avatud hankemenetluses antakse hankijatele võimalus kasutada pöördmenetluse instrumenti. Tutvustame selle eesmärki ja sisu ning selle rakendamisel võimalikke tekkivaid probleeme.
  • Asjade ja teenuste hankelepingute muutmise ja lõpetamise paindlikumad võimalused uue riigihangete seaduse valguses

Pildid / - Diana Minumets

Pildid / - lextal

Diana Minumets, Advokaadibüroo LEXTAL vandeadvokaat

Praktikas on tavapärane, et eluliste asjaolude muutumine hankija või pakkuja poolelt tingivad vajaduse hankelepingu muutmiseks. Kehtiv hankeõigus on selles küsimuses äärmiselt jäik ega anna selleks üldjuhul võimalust, seda tihti ka juhul, kui muutmiseks on objektiivne põhjus ja see oleks igati mõistlik. Uue riigihanke läbiviimine, eriti suuremahuliste ja keerukamate hankelepingute puhul, on reeglina aeganõudev ja kulukas protsess. Seega kehtiv hankelepingu muutmise reeglistik ei arvesta päriselu vajadustega ning on sellisel kujul ajale jalgujäänud. Uues seaduses on hankelepingu muutmise võimalusi oluliselt laiendatud. Samuti on RHS-sse lisandunud hankelepingu lõpetamise alused. Käesoleva ettekande eesmärgiks on tutvustada praktiliste näidete kaasabil uue seadusega kaasnevaid võimalusi hankelepingu muutmiseks ja lõpetamiseks, keskendudes just asjade ostmiseks või teenuste tellimiseks sõlmitud hankelepingutele.

  • ALATEEMAD
  • Riigihankeõiguse mõju hankelepingu muutmisele ja suhestumine lepinguõigusega
    Ettekandes tutvustatakse RHS-s sätestatud hankelepingu muutmise piirangute tähendust ning nende suhestumist lepinguõigusega, sh hankelepingu muutmise erinevat tähendust lepinguõiguse ja riigihankeõiguse kontekstis. Samuti vaatleme lepingu muutmise võlaõiguslikke eeldusi, mis peavad olema hankelepingu kehtivaks muutmiseks alati täidetud.
 
  • Hankelepingu muutmise lubatavuse alused uues riigihangete seaduses
    See on ettekande mahukaim osa, kus võrdleme senikehtinud ja uut hankelepingu muutmise regulatsiooni, vaadeldes põhjalikult ning asjade ja teenuste riigihangetele keskendudes iga uues RHS-s sätestatud hankelepingu muutmise lubatavuse alust.
  • Riigihankeõiguse mõju hankelepingu lõpetamisele ning selle suhestumine lepinguõigusega
    Ettekandes tutvustatakse uues RHS-s sätestatud hankelepingu ülesütlemise aluste olemust ja suhestumist lepinguõigusega. Käsitlemisele tulevad ka hankelepingu lõpetamise võlaõiguslikud eeldused, mis peavad olema lepingu kehtivaks lõpetamiseks alati täidetud.
  • Hankelepingu ülesütlemise täiendavad alused uues RHS-s
    Ettekande viimases osas vaatleme põhjalikult uues seaduses sätestatud aluseid hankelepingu ülesütlemiseks, tuues praktilisi näited vastavate aluste kasutamiseks asjade ja teenuste hankelepingute puhul.
  • Kuidas hankida ehitustöid uue riigihangete seaduse järgi?

Pildid / - Taivo Ruus

Pildid / - triniti113

Taivo Ruus, Advokaadibüroo Triniti vandeadvokaat ja partner 

 

Ettekandes keskendutakse uue ja vana riigihangete seaduse võrdlusele ning uuritakse lähemalt, mis ehitustööde hangetes muutub, missuguseid hankemenetluse liike ja millal uue seaduse järgi kasutada saab ja tohib. 

  • ALATEEMAD
  • Missugune hange on käsitletav ehitustööde hankena?
    Hanke määratlus ehitustööde hankena on aktuaalne siis, kui koos ehitamisega soovitakse hankida veel muidki teenuseid ja/või asju. Ettekandes käsitletakse seda, kas ja millal niisugune kooshankimine on lubatav ja missuguseid reegleid tuleb järgida. Võrreldakse vana ja uue seaduse sarnasusi ja erinevusi mh kinnisasja erandi kasutamise võimalikkuse osas.
  • Mis on ehitustööde innovatsioonipartnerlus?
    Innovatsioonipartnerlus on riigihankeõiguses täiesti uus nähtus ja niisuguse hanke läbiviimine jätab hankijale palju kaalutlusruumi. Selles alajaotuseks uuritakse, mis on innovatsioonipartnerlus, milleks niisugust hankeliiki vaja on ja millele niisuguse hanke läbiviimisel tähelepanu pöörata.
 
  • Kuidas sõlmida ehitustööde kontsessioonilepingu?
    Ehitustööde kontsessioonilepinguid on Eestis seni vähe kasutatud, kuid uue seaduse valguses on prognoositav nende kasutamise laienemine. Selles alajaotuses antakse ülevaade, et mis on kontsessioon, millal seda kasutada saaks ja kuidas vastav hange tuleb läbi viia. 
  • Missugused on ehitustööde hangete kõige olulisemad muutused?
    Selles alajaotuses võrreldakse uue ja vana seaduse ehitushanke läbiviimise põhimõttelisi muutusi. Käsitlemist leiavad uue seaduse võimalused jaotada hange osadeks ja muuta hankelepingut.
  • Ehitushangete praktilised küsimused

Pildid / - Alar_Urm

Pildid / - lextal

Alar Urm, Advokaadibüroo LEXTAL vandeadvokaat ja partner

Ettekanne keskendub ehitushangete kvalifitseerimistingimustele ja asjakohastele soovitustele. Ettekande teises osas käsitletakse enam levinud rikkumisi ehitushangetes ning nende vältimise võimalusi.

  • ALATEEMAD
  • Ehitushangete kvalifitseerimistingimused
    Käsitletakse nii majandusliku ja finantsseisundi nõudeid (sh suhtarvud) kui ka tehnilise ja kutsealase pädevuse nõudeid, mh ehitusseadustiku valguses. Käsitlemist leiab ka küsimus, milliseid tingimusi võib seada kvalifitseerimistingimuseks ja milliseid hindamiskriteeriumiks?
  • Enam levinud rikkumised ehitushangetes ja nende vältimiste võimalused
    Käsitletakse nii Rahandusministeeriumi juhendeid kui ka Riigikontrolli jm auditeid koos soovitustega rikkumiste vältimiseks. Ehitustööde korraldamise eeskirja olulisemad tingimused ja muudatused.
   

Aeg ja maht

19. aprill 2016, kell 10.00 - 16.20
Päevakava

Aeg

Saal

9.30-10.00

Registreerimine ja hommikukohv

 

I saal

10.00-  10.10

Sissejuhatus koolituspäeva

10.10 -  11.40

Ühisettekanne -
Riigihankeõiguse reform: peamised väljakutsed
Kristiina Kaarna, uue riigihangete seaduse üks autoreid

11.40- 12.40

Lõunapaus

 

I saal

II saal

Aeg

ASJADE JA TEENUSTE HANKIMINE (saal 1)

EHITUSTÖÖDE HANKIMINE (saal 2)

12.40-14.10

Asjade ja teenuste riigihangetes kõrvaldamise aluste ja kvalifitseerimise tingimuste sätestamine riigihangete seaduse eelnõu valguses
Jarlo Dorbek, Hankepartner OÜ

Kuidas hankida ehitustöid uue riigihangete seaduse järgi?
Taivo Ruus,
Advokaadibüroo Triniti vandeadvokaat ja partner

14.10-14.40

Kohvipaus

14.40-16.10

Asjade ja teenuste hankelepingute muutmise ja lõpetamise paidlikumad võimalused uue riigihangete seaduse valguses
Diana Minumets, advokaadibüroo LEXTAL vandeadvokaat

Ehitushangete praktilised küsimused
Alar Urm,
Advokaadibüroo LEXTAL 
vandeadvokaat ja partner

16.10-16.20

Koolituspäeva lõpetamine

Koolituspäeva lõpetamine


Toimumiskoht

Hotell Euroopa (Paadi 5, Tallinn) 
NB! Parkimine Ahtri 3 Europarklas, päev 3 eurot.

Koolituspäeval ootavad Teid suuremad ja väiksemad üllatused!

Riigihanke koolituspäeva toetajad: 

     
                           

Pildid / - KAFO_logo     Pildid / - Lindt_logo


Meetodid

Ühis- ja valikettekanded. Kahes paralleelses ruumis toimub kokku 5 ettekannet kestvusega 1,5h.
Osalejatel on võimalus valida nelja valikettekane kavast endale kaks meelisloengut. Iga ettekande järgselt saavad osalejad liikuda soovi korral teise saali.


Maksumus

Registreerudes kuni 05.aprillini on soodushind 179 € + km.
Hilisematele registreerujatele tavahind 199 € + km. 

Hinnasoodustus -10% kehtib kahele ja enamale osalejale ühest organisatsioonist.


Maksumus sisaldab

Õppematerjale ja toitlustust!


Tasumine

Koolitusele registreerimise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve.


Loobumine

Riigihangete koolitusest loobumisel palume teatada kirjalikult vähemalt 5 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.


Lisainfo

Pildid / - 2014 Diana Nõmmik v

Diana Nõmmik
+ 372 580 91 404 | + 372 670 66 06
diana.nommik@addenda.ee

 


Jaga

Seonduvad koolitused

Vandeadvokaat Annika Vait - Põhipuhkuse kestvuse erinevus era- ja avalikus sektoris

Ilmselt on kõigile teada Eesti regulatsioon, mille kohaselt on töölepingu alusel töötavate töötajate põhipuhkuse minimaalseks kestvuseks 28 kalendripäeva ning avaliku teenistuse seaduse alusel avalikus teenistuses oleval ametnikul 35 kalendripäeva. Viimasel ajal on tõusetunud küsimus sellise erinevuse põhjendatusest. Tõenäoliselt tuleb era- ja avaliku sektori ...

Loe rohkem

Liitu meie uudiskirjaga

Addenda OÜ ei jaga teie andmeid kolmandate osapooltega ning kasutab saadud andmeid vaid uudiskirjade ja turundusmaterjalide edastamiseks.