Konfliktijuhtimine ja enesekehtestamine
Eesmärk
Eesmärgid:
- Läbi praktiliste näidete ja toetava teooria leida parimaid lahendusi konfliktisituatsioonis toimetulekuks ja enesekehtestamiseks.
- Leida parimaid viise tegeleda läbi enese stressiga ning õppida juhtima tundeid, mis kipuvad vahel tasakaalust välja minema.
Tulemused:
- Koolituse tulemusena tunnevad osalejad ennast optimistlikumalt, on saanud häid mõtteid, kuidas paremini ennast juhtides läbida ka kõige keerulisemad situatsioonid.
- Osalejad teavad, et empaatia on üks mõjuvõimsamaid tööriistu suheldes nii oma kolleegide kui klientidega.
- Koolituse praktilised harjutused on haaravad ja mõtlemapanevad ning aitavad osalejatel nii enda, kolleegide kui ka kodanike mõtetest ja tunnetes paremini aru saada.
Sihtrühm
Kõik, kes tunnevad, et konfliktid on üle pea kasvanud ning soovivad ette võtta väikese mõttepausi ennast heas ja mõnusas keskkonnas koolitades.
Teemad
I osa Konfliktide ennetamine ja juhtimine
Konflikte on erinevaid. Ühed sõltuvad nii organisatsiooni juhtimisest, protseduuridest, osakondade töö spetsiifikast jne; teised konfliktid on seotud töötajate endiga, kes ehk ei käitu teise poole huvides või on organisatsiooni eesmärkidest erinevalt aru saadud. Kolmandal juhul nähakse konflikti kolmandas pooles, st inimeses, kes ei käitu ootuspäraselt. Seega esimeses osas lähtume praktikatest, et kuidas tekivad konfliktsituatsioonid ja kuidas neid on võimalik lahendada ratsionaalselt.
Teemad:
Konflikti mõiste ja põhjused. Millised põhjused on konfliktide tekkeks organisatsioonis.
Konfliktide liigid. Millised konflikti liigid on esindatud organisatsioonis?
Konfliktide lahendamise erinevad meetodid ja tehnikad (vältimine, kohaldumine, kompromiss, domineerimine, koostöö). Praktilised näited lahendustest. Kuidas panna tööle võit- võit mudel?
Suhtlemine konfliktse partneriga. Reageerimine kaebustele, etteheidetele.
Empaatiavõime.
Kas protsesside muutmine väldib konfliktsituatsioone?
Mida teha kui konflikti ei ole võimalik lahendada?
II osa - Suhtlemine konfliktsituatsioonis
Suhtlemise osas keskendutakse peamiselt isiku suhtlemise parandamisele.
Millised on need erinevad põhjused, miks ei saavutata suhtlemisel kvaliteeti?
Suhtlemise osa on sisenemine ennekõike iseendasse, osates hinnata enda nõrku ja tugevaid külgi, proovides tajuda teise inimese suhtelemise võimekust ja oskust ennast seejuures kohandades keskkonnaga.
Teemad:
Kontakti loomine ja hoidmine.
Erinevad suhtlemisviisid, -stiilid ja -vahendid.
Suhtlemisblokaadid ja -barjäärid ning nende vältimine.
Toimetulek manipuleerimise, demagoogia ja agressiooniga.
Erinevad klienditüübid ja käitumismudelid. Kuidas suhelda erinevate klienditüüpidega?
Konflikti ennetamine ning ületamine.
Kuulamisoskus.
Suhtlemisharjutused NLP baasil.
III osa - Enesekehtestamine
Enesekehtestamise osa on jällegi pigem isiklik kui kollektiivne, kuid siiski on vaja leida üheskoos kollektiivseid kehtestamise viise, mis aitavad mitmeid situatsioone paremini lahendada.
Enesekehtestamise peamine eesmärk on aga leidatöötavaid mudeleid, kuidas valdkonna tööspetsiifikat arvestades on võimalik saavutada oma käitumisega organisatsiooni eesmärke samas mitte vastuollu minnes iseendaga ning püüdes kolmandat osapoolt toetada.
Teemad:
Erinevad käitumisstiilid (alistuv, agressiivne ja kehtestav).
Enesekehtestamise olemus ja enesekehtestamist eeldavad situatsioonid.
Erinevad enesekehtestamistehnikad.
Milline on kehtestav käitumine?
Kehtestav eneseväljendus. Kehtestav kuulamine.
Kriitika ja sellele reageerimine.
Eneseregulatsioon. Oskus seista iseenda eest ja arvestada samas teiste huvidega.
Aeg ja maht
2. aprill 2014, kell 10.00 - 17.15.
Toimumiskoht
Addenda koolitusklass, Tammsaare tee 47, II korrus.
Koolitajad
Virve Roosimägi on Addenda OÜ tegevjuht ja koolitaja, MA juhtimises on ta saanud Tallinna Tehnikaülikoolist. Täiendushariduse omandanud NLP tehnikate alal (on läbinud 1,5 aastase kursuse). Virve on hea suhtleja ning nakatab kõiki tegutsema ning eesmärke seadma oma positiivse suhtumise ja optimismiga.
Suhtlemise, konflikti ja klienditeeninduse (s.h raske klient) teemal on Virve koolitanud viimased 11 aastat, kasutades eelkõige eneseanalüüsi metoodikat ja toetudes NLP tehnika võtetele. Arvukad koolituskogemused ning näited isiklikust kogemusest teevad Virve koolitused põnevalt nauditavaks.
Meetodid
Meetodid:
Konfliktide kaasused erinevate organisatsioonide näidetel (arutame kuni 3 lühikaasust).
Kaasuste mõte on läbi reaalsete juhtumite näha erinevate osapoolte olukorda ja seisundit konflikti situatsioonis. Grupid pakuvad kaasustele võimalikke reaalseid lahendusi, mida on võimalik hiljem töös kasutada. Eelnevat toetab teooria.
Ülesandena kehtestavate sõnumite koostamine, ülesehitus ja mõistmine.
Rühmatööna "Minu-meie 10 töötavat enesekehtestavat mudelit".
Maksumus
Registreerides kuni 19. märtsini on soodushind 129 € + 20 % km, hilisematele registreerijatele tavahind 149 € + 20% km. Hinnasoodustus -10 % kehtib kahele ja enamale osalejale ühest organisatsioonist.
Maksumus sisaldab
Praktilisi teadmisi ja oskusi, mida saab kohe rakendada ettevõtte teeninduskultuuri tõstmiseks, õppematerjale, kohvipause ja lõunat.
Tasumine
Koolitusele registreerimise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve.
Loobumine
Koolituse loobumisel palun teatada kirjalikult vähemalt 2 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.
Lisainfo
Rahel Lindpärg
koolituskonsultant
+372 556 95 775 | + 372 670 66 06
rahel.lindparg@addenda.ee
Raamatupidamine | Juriidika | Teenindus