Sisukord

Pakkuja kõrvaldamine varasemate rikkumiste tõttu

Registreeri koolitusele
Jaga

Eesmärk

Koolituse eesmärk on anda ülevaade uuemast kohtute ja vaidlustuskomisjoni praktikast seonduvalt pakkuja kõrvaldamisega hankemenetlusest eelnevate lepingute rikkumiste tõttu. Sätte rakendamisel on kujunemas uus vaidlustus- ja kohtupraktika, mis paneb pakkujad suhteliselt keerulisse olukorda. Seaduse jõustumisel oli vastava sätte eesmärgiks vältida olukorda, kus hankelt saab pakkujat kõrvaldada mistahes rikkumiste korral, vaid kõrvaldamiseks pidid aluse andma just süstemaatilised hankelepingute varasemad rikkumised. Seaduse eesmärki hinnates pidi kõrvaldamine olema pigem erand kui reegel. Uusimat praktikat analüüsides näib olukord olevat vastupidine. Koolitusel tuleb juttu, millistel juhtudel saab hankija kõrvaldada hankest pakkuja, kes on eelnevalt pidevalt või oluliselt hankelepingut rikkunud ja milliseid asjaolusid tuleb seejuures kaaluda.   

Õpiväljunditena koolituse läbinu:

  • oskab hinnata ja aru saada kõrvaldamise alusest, mis puudutab hankelt kõrvaldamist varasema hankelepingu rikkumise tõttu
  • mõistab rikkumiste tagajärgi ning oskab kõrvaldamise aluste esinemise korral korrektselt käituda
  • teab hankijana, kuidas peavad taolised otsused motiveeritud olema

Sihtrühm

Kuna pakkuja kõrvaldamise problemaatika puudutab nii pakkujaid kui hankijaid, siis on koolitus kasulik nii hankijatele kui ka pakkujatele, kes puutuvad kokku riigihangete korraldamisega ja hangetel osalemisega. 


Teemad

Britta Oltjer käsitleb koolitusel järgnevaid teemasid:

  • millistel juhtudel saab hankest kõrvaldada pakkuja, kes on eelnevalt pidevalt või oluliselt hankelepingut rikkunud
  • kuidas tuleb hinnata pakkuja ausust ja usaldusväärsust
  • milline on hankija põhjendamiskohustus ja mida tuleks järgida
  • kuidas tõlgendatakse ja sisustatakse praktikas olulisi või pidevaid varasemaid rikkumisi
  • kas tõusetuda võib ka kõrvaldamine valeandmete esitamise tõttu

Koolituse täies mahus läbinud osalenule väljastatakse tõend. Tõendi väljastamise eelduseks on koolitusel osalemine täies mahus ning koolitusarve tasumine. Erandkorras võib osaleja saada koolituse läbimist tõendava dokumendi, kui on läbinud õppekavast vähemalt 80%.


Aeg ja maht

Koolitus toimub 13. märtsil 2020 kell 10.0013.15.
(4 akadeemilist tundi)

Koolituse ajakava:
09.30–10.00 hommikukohv
10.0011.30 koolitus
11.3011.45 kohvipaus
11.4513.15 koolitus


Toimumiskoht

Tammsaare Ärikeskus (A.H. Tammsaare tee 47, Tallinn). 
Ärikeskusesse sisenedes palume jälgida suunaviitasid. 

Autoga tulijatel on ligipääs nii Tammsaare tee mõlemalt suunalt kui Rahumäe teelt. Parkimine kuni 2 tundi on ärikeskuse külastajatele tasuta. Seda eeldusel, et külastaja ise on registreerinud sõidukinumbri Tammsaare Ärikeskuse fuajees. Oluline on silmas pidada, et sama sõidukit saab registreerida üks kord päevas. Tasuta parkimisaja möödumisel või pikemaajalisel parkimisel tuleb iga alustatud 30 minuti eest maksta 1 € ning päevatasu maksimummääraks on 10 €. Tasuta parkimisaeg ei kehti PPA sissepääsust üle tee sõidutee ääres asuval kuuel eraldi tähistatud parkimisalal, kuhu parkides tuleb tasu koheselt maksta. 

Parkimise eest tasumiseks on kaks võimalust:

  • kasutades M-parkimise teenust
  • kasutades parkimisalal asuvat makseautomaati, mis aktsepteerib nii sularaha kui kaardimakseid

Kesklinnast saab meie juurde bussidega 20, 20A (peatus Sõjakooli) ja 23 (peatus Tuisu). Õismäelt, Mustamäelt ja Lasnamäelt bussiga 12 ja 13 (peatus Sõjakooli).


Koolitajad

Pildid / - Britta Oltjer, uus

Britta Oltjer, advokaadibüroo Cuesta vandeadvokaat ja partner

Britta Oltjer on Advokaadibüroo Cuesta vandeadvokaat ja partner, kes omab üle 14-aastast advokaadina töötamise kogemust. Riigihangetega puutus Britta algselt kokku juba 2001 aastal, töötades juriidilise nõustajana riigihangete alal. Oma igapäevatöös nõustab Britta Oltjer nii hankijaid kui ka pakkujaid esindades kliente edukalt nii hankedokumentide ettevalmistamisel kui ka esindamisel nii riigihangete vaidlustuskomisjonis kui ka kohtutes.


Meetodid

Loeng koos praktiliste näidete ja aruteludega ning kohtu- ja vaidlustuspraktika analüüs


Maksumus

Registreerides kuni 28. veebruarini 2020 kehtib soodushind 149 € + km (178,80 €), hiljem tavahind 179 € + km (214,80 €)
Hinnasoodustus 10% kehtib registreerides korraga kaks või enam osalejat ühest organisatsioonist.

Addenda OÜ on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Rohkem infot koolituskaardi kohta leiab Eesti Töötukassa kodulehelt SIIT!


Maksumus sisaldab

Praktilisi teadmisi, elektroonilisi õppematerjale, elektroonilist tõendit, kohvipause.


Tasumine

Koolitusele registreerimise järgselt saadame kinnituse ja koolitusarve. Addenda OÜ väljastab e-arve kohuslastele seadusega vastava arve 24 tunni jooksul e-arvete keskkonda.


Loobumine

Koolitusest loobumisel palun teatage kirjalikult vähemalt 3 tööpäeva enne koolituse toimumist, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.


Lisainfo

Pildid / - 2014 Diana Nõmmik v

Diana Nõmmik
+372 5809 1404
+372 670 6606
diana.nommik@addenda.ee

 

Registreeri koolitusele
Jaga

Vandeadvokaat Siret Siilbek - Garantii olemus

Juba 2015. a kadus koos uue ehitusseadustiku jõustumisega seadusest tuleneva ehitise garantii nõue. Seetõttu on oluline ehituse töövõtulepingutes garantii tingimustes kokku leppida. Kuna tellija enam seadusest  tuleneva garantiiga kaitstud ei ole, on ka garantii üle tekkivaid vaidluseid järjest rohkem. Järgmises paaris uudisnupus käsitlemegi garantiid. Seekord ...

Loe rohkem

Liitu meie uudiskirjaga

Addenda OÜ ei jaga teie andmeid kolmandate osapooltega ning kasutab saadud andmeid vaid uudiskirjade ja turundusmaterjalide edastamiseks.